דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

פירוק שותפות של מסעדה
מאת: עו"ד דרור הראל

כיצד השגתי ללקוח המשרד פיצוי בסך 950,000 ₪ עבור מניותיו בחברה בע"מ?

תוכן עניינים

פירוק שותפות של מסעדה מרשת ידועה

אחד מלקוחות המשרד הוא יזם ידוע בתחום המסעדות וחיי הלילה. לפני מספר שנים הוא רכש יחד עם שלושה מחבריו, זיכיון לסניף מסעדה של רשת ארצית מפורסמת. המסעדה נבנתה במיקום מרכזי בגוש דן. הארבעה ייסדו חברה בע"מ לצורך הפעילות העסקית של המסעדה, חתמו על הסכם מייסדים ועל הסכם זיכיון מול הרשת.

קראו בהרחבה על הסכם שותפות

במשך מספר שנים הלקוח היה המנהל בפועל של המסעדה ועבודתו גרמה תוך זמן קצר להצלחתה הרבה. במסעדה סעדו אלפי אנשים בכל חודש ומחזור המכירות האמיר לכמיליון וחצי ₪ בחודש. לאחר שהחליט לסיים את תפקידו כמנהל המסעדה, נותר בעל מניות ודירקטור כמו יתר השותפים ואחת לרבעון הם משכו דיבידנד נאה בסך מאות אלפי ₪ לחשבונם הפרטי.

במהלך השנים, הלקוח פנה לעסקיו ולענייניו הפרטיים והחברות עם יתר השותפים דעכה. יתר השותפים התאחדו, פתחו יחדיו מסעדות נוספות וחיזקו את הברית ביניהם. לאחרונה, השותפים החליטו לעשות יד אחת נגד הלקוח ולפעול להוצאתו מן החברה, ושכל הדרכים "כשרות" לשם כך.

הלקוח קיבל הודעה מוזרה מהנהלת החברה ומעורך הדין שלה, לפיה הסתיימה תקופת הסכם הזיכיון של החברה עם הרשת ושל הסכם השכירות של החברה עם העירייה שבשטחה פעלה המסעדה ושבשל כך (כביכול) הסתיימה דרכם המשותפת. הלקוח התבקש ע"י עורך הדין של החברה לחתום על מסמכים להעברת מניותיו לרשות החברה והתפטרות מהדירקטוריון. עוד נאמר ללקוח שהוא מתעתד לקבל מהחברה תשלום אחד אחרון של דיבידנד בסך 300,000 ₪ בלבד.

הלקוח היה מבולבל מהדרישות של החברה, נטה להאמין לעורך הדין שאכן זה הדין וכמעט קבע פגישה לחתימות על המסמכים. לאחר שהתייעץ עם קרוב משפחתו החליט לפנות אלי לקבלת ייעוץ משפטי בנושא והגיע לפגישה.
לאחר ששמעתי את השתלשלות העניינים וקראתי את ההסכמים והמסמכים התמונה האמיתית התבהרה מיד.

לאחר שהגיע לפגישת ייעוץ במשרדי, התגלתה התמונה האמיתית. דבר ממה שנאמר לא היה נכון והיתה לו כל זכות להמשיך להחזיק במניותיו ולהנות מרווחי החברה עוד שנים רבות. ואולם אותו בעל מניות החליט שאינו רוצה להישאר במקום שאינו רצוי בו ושתמורת הסכום הנכון הוא יהיה מוכן למכור. ניהלתי עבור הלקוח מו"מ מורכב מול אחד ממשרדי עורכי-הדין הגדולים בארץ שהחברה שכרה לשם כך. הטיפול המשפטי כלל מכתבי דרישה והתראה לפני נקיטה באמצעים משפטיים כגון תביעת קיפוח מיעוט למכירת מניות כפויה לפי הערכת שווי של רו"ח מומחה, פגישות, ישיבות גישור ועוד. בתום הטיפול הלקוח (המרוצה) קיבל הסדר הוגן וסופי במסגרתו שולמו לו 950,000 ₪ בעבור מניותיו והוא המשיך הלאה בחייו לפרויקט הבא-😊

מכתב התראה לקבלת מסמכים
הסכם פירוק שותפות בחברה

עורך דין הסכם פירוק שותפות

הסכמי פירוק שותפות הם הסכמים רגישים ומורכבים. מומלץ מאוד לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום פירוק שותפות ושהוא בעל ניסיון רב בתיקים דומים. עורך דין פירוק שותפות בדרך כלל מתמחה בדיני חוזים, דיני חברות, ליטיגציה והוא בעל הבנה עסקית ומסחרית עמוקה. ייצוג האינטרסים המשפטיים של הלקוח כרוך בתהליך ארוך, סובלני ומקצועי שיש לנהל בנחישות ובהתמדה. פירוק שותפות הוא נושא קשה לצדדים מפני שהוא משנה להם את כל מה שהיו רגילים אליו עד עכשיו. למרות זאת, היתרון בהגעה להבנות ולהסכם במסגרת מו"מ פרטי הוא עדיף הרבה יותר על התדיינות משפטית בבתי משפט שיכולים לארוך זמן רב ויקרים מאוד.

לקבלת ייעוץ מעורך דין דרור הראל בנושא הסכם פירוק שותפות צרו קשר בטלפון 08-6384080

עיינו גם – מכתב פירוק שותפות של מסעדה

קראו גם – הסכם פירוק שותפות עסקית

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן