דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

מכתב התראה מעורך דין, מכתב התראה משפטי מנומק - דרור הראל ושות'
מאת עו״ד דרור הראל

מכתב התראה מעורך דין

שלום רב, 

שמי עורך דין דרור הראל ולצד ההתמחויות המשפטיות שלי, צברתי ניסיון ומומחיות מיוחדת בניסוח מכתבי התראה יעילים במיוחד אשר מסייעים ללקוחות שלי להשיג את מבוקשם, פעמים רבות ללא צורך בתביעה.

מכתב התראה איכותי מסייע להשגת המטרה העסקית-משפטית ביעילות ובמהירות תוך חיסכון כספי ניכר וזאת לעומת עלותם היקרה של הליכים משפטיים רשמיים בבתי משפט שגם אורכים זמן רב.

לכן, מומלץ תמיד לנסות תחילה להשיג את המטרה המשפטית באמצעות מכתב התראה וזאת לפני שמגישים תביעה. כלל גדול הוא שלבית משפט יודעים איך נכנסים אך לא יכולים לדעת כיצד יוצאים.

בנוסף לכך, במסגרת כל הגשת תביעה, רצוי מאוד להוכיח לבית המשפט כי בטרם ניגשנו להליך המשפטי בפניו, אשר גוזל זמן שיפוטי יקר של אוצר המדינה ומשרד המשפטים, ניסינו בכוחות עצמנו לפתור את המחלוקת בכל דרך ובמיוחד בדרך של מכתב מסודר מעורך דין.

מכתב התראה משפטי מנומק

לפני שמנסחים מכתב התראה, יש להכיר את עובדות המקרה לאשורן ואז להציג בפני הנמען את ההפרות המשפטיות שהוא ביצע ואת הדרישות שלנו ממנו. זאת ועוד, יש לתמוך את הטיעונים המשפטיים באזכורים של חקיקה רלוונטית ולעיתים גם דוגמאות של פסיקת בתי משפט. לכך מצרפים טיעונים שבסיסם בדוקטרינות משפטיות כגון חובת התום לב, חובת הקטנת הנזק, ועוד ועוד.

בכדי לכתוב מכתב התראה משכנע שישיג את המטרה המיוחלת יש לנמק את הטיעונים והדרישות בדרך מקורית וייחודית כך שהיא תתמרץ את הנמען לפעול כנדרש ממנו ולהימנע מהמשך ניהול המחלוקת באולמות הדיונים של בתי המשפט. 

במכתב התראה הקרב הוא גם פסיכולוגי ופעמים רבות תפקידנו הנו לשכנע את הנמען שידו לא תהא על העליונה במקרה של דיון משפטי אלא להפך. 

באילו מקרים עורך דין שולח מכתב התראה

משרדו של עורך דין דרור הראל מתמחה בכתיבה ובשליחה של מכתבי התראה טרם הגשת תביעה במקרים הבאים:

  • מכתב התראה בעניין סכסוך עסקי בין שותפים או בין ספק ללקוח.
  • מכתב התראה עקב סכסוך מסחרי על רקע הפרת חוזה עסקי.
  • מכתב התראה מלקוח לעסק שלא סיפק לו את השרות או המוצר המובטח.
  • מכתב התראה עבור הלוואה שאינה מוחזרת.
  • מכתב התראה לשוכר בגין הפרת הסכם שכירות והתראה בטרם נקיטת בהליכים משפטיים.
  • מכתב התראה משוכר למשכיר עקב אי תיקון ליקויים ופגמים בדירה וגרימת נזקים לדיירים. 
  • סכסוכים אזרחיים בין שכנים.
  • ניסוח מכתבי התראה לחייבים בגין חובות כספיים שאינם משלמים.
  • מכתב התראה למכללה שמוכרת קורסים בגין מצג שווא וכשל תמורה.

מכתב התראה לפני תביעה הינו שירות משפטי נפוץ אשר נועד למטרות שונות. מכתב התראה מקצועי יכול לסיים סכסוך משפטי עוד לפני שהחל.

עורך דין מנוסה שמנסח מכתב התראה איכותי, סוקר את המצב המשפטי, מתאר את העובדות והנסיבות, מביא דבר חקיקה ופסיקה ודורש מהנמען לפעול לפי הנדרש ממנו בכדי להימנע כאמור מהגשת תביעה שרק תסב לשני הצדדים הוצאות כספיות נוספות ואי נעימויות.

מתי נכון לשלוח מכתב התראה לפני תביעה

כפי שצוין לעיל, מכתב התראה לפני תביעה בדרך כלל ישלח כמוצא אחרון לפני הגשת תביעה בבית משפט המוסמך. כמובן שיש לקחת בחשבון ששליחת מכתב התראה על ידי עורך דין מסיימת את שלב התקשורת הפרטית בין הצדדים ומעתה הטיפול הועבר לפסים משפטים מקצועיים.

אם הנך נמצא בצד שקיבל את מכתב ההתראה, הרי שמומלץ מאוד לא להשיב לבד אלא לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין שגם ינסח מכתב תגובה בהתאם.

ללא ידע משפטי מתאים, ניהול תכתובת עם הצד השני שכבר מיוצג ע"י עורך דין, יכול להסב נזק לסיכויי ההצלחה בתיק וזאת מפני שישנן דרכים משפטיות מקצועיות לנהל את ההתכתבויות שבמידה רבה יוצגו כראיות בתיק בית המשפט בהמשך, ככל שייפתח.

התוצאות של מכתב התראה מקצועי מעורך דין

לא ניתן להתנבא כיצד יגיב כל נמען לאחר קבלת מכתב ההתראה וזאת מאחר וכל אחד מאיתנו מגיב שונה. ישנם נמענים שנענים במהירות ובחיוב לדרישות, ישנם כאלו שמנהלים מו"מ ותוך זמן קצר מושגת עמם פשרה מוסכמת ולעיתים יש נמענים שהתקשורת עמם מניבה דבר ואז נאלצים לפנות להליכים והגשת תביעות בפני בית משפט.

עם זאת, הניסיון המשפטי של משרדנו יכול להעיד שבמקרים רבים מאוד, כאשר מכתב ההתראה מנוסח באופן נכון, הנמען מבין את הדרישות ממנו ואת האלטרנטיבות שעומדות בפניו למקרה שיסרב לשתף פעולה ואז מתחיל מו"מ מהיר ויעיל שבסופו מוכח ללא כל צל של ספק שהאסטרטגיה של מכתב ההתראה הוכיחה את עצמה וכי זמן רב וכסף רב נחסך ללקוח.

משרד עורכי דין ברחובות למכתב התראה

למשרד עורך דין דרור הראל ברח' אופנהיימר 7, פארק המדע ברחובות, ניסיון רב בניסוח מכתבי התראה מיוחדים ויעילים לפני תביעה ליחידים וחברות.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי צרו קשר.

קראו גם – מכתב התראה לביטול הסכם

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן