דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

עורך דין לתביעות קטנות

עורך דין לתביעות קטנות

אם אתה חש שנפגעת וברצונך להגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות, עורך דין שמתמחה בתביעות קטנות יכול לסייע לך בכך. פנה למשרדנו עוד היום וקבל ייעוץ וליווי בכתיבת כתב תביעה לתביעות קטנות באמצעות עורך דין שילווה אותך לכל אורך הדרך בהצלחה ובבטחה חייגו 08-6384080 או מלאו פרטים בטופס יצירת הקשר.

שמי דרור הראל ואני עורך דין מומחה לתביעות קטנות. כידוע לעורכי דין אסור לייצג תובעים או נתבעים בבית משפט לתביעות קטנות ואולם בתקופת היותי סטודנט למשפטים, עבדתי בחברות הביטוח הגדולות ביותר בישראל בתפקיד נציג תביעות קטנות. לסטודנטים למשפטים מותר לייצג וחברות הביטוח השכילו לעשות שימוש בסטודנטים למשפטים כדיי ליצג אותן בתביעות של מבוטחים או של צד ג' שטוענים שנפגעו ממבוטחים של החברה.
וכך במשך כשלוש שנים, הופעתי במאות דיונים באולמות בתי המשפט לתביעות קטנות ברחבי הארץ וצברתי ניסיון רב בניסוח טיעונים מדוייקים שמעבירים את המסר, בטכניקות לחקירות ובהצגת ראיות באופן הטוב ביותר.

כיום אני עורך דין מומחה במשפט מסחרי ועסקי אך עדיין נוהג להדריך ולסייע לתובעים ולנתבעים שעליהם להופיע בתביעות קטנות להצליח בהליך. כמו כן, אני בוגר תואר שני במנהל עסקים (MBA) מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

עורך דין בעל ניסיון בתביעות קטנות יסייע לכם לכתוב את כתבי הטענות באופן הטוב ביותר ויכין אתכם לדיון המשפטי כך שתוכלו להעביר את המסרים והדגשים החשובים שלכם לשופט.

הערך המוסף של הסתייעות בעורך דין לתביעות קטנות הנו שכתב התביעה שלכם או כתב ההגנה ינוסח באופן רהוט וברור תוך הבלטת העיקר והנקודות הקריטיות שחשובות עבור השופט.

שרות מקצועי של כתיבת כתבי טענות יכול לסייע גם בתביעות קטנות להשגת התוצאה הרצויה ולשפר באופן ניכר את סיכויי הזכייה או ההגנה שלכם במשפט.

תביעות קטנות כללים

בית המשפט לתביעות קטנות נוסד בכדי לסייע לאזרחים בישראל להגן על זכויותיהם ולהגיש תביעות כספיות בדרך פשוטה, מהירה וללא צורך בהוצאות כספיות משמעותיות. בכדי לשמור על תהליך יעיל, הגבילו את הנגישות לבית המשפט לתביעות קטנות לתביעות שסכומן עד 33,900 ₪ (נכון לחודש יולי 2020).

מאחר ומירב הפעולות הצרכניות שאזרחים מבצעים בחיי היום יום הנו נמוך מהסכום המקסימלי המותר, הרי שהשימוש בתביעות קטנות שמור באמת לאלו שצריכים שרות זה ולתביעות שקל לברר.
לבית המשפט לתביעות קטנות ישנה הסמכות ליתן , מלבד סעד כספי כנגד נתבע, גם החלטה על תיקון מוצר, החלפתו או ביטול עסקה והכל בתנאי שסכום בעסקה עומד בתקרה.

תביעות קטנות היכן תובעים?

בתי משפט לתביעות קטנות פועלים בתוך בתי משפט השלום אשר פרוסים ברחבי הארץ.

את כתב התביעה לתביעות קטנות יש להגיש במזכירות בית המשפט לתביעות קטנות שנמצאת כאמור בתוך בית משפט השלום.

תביעות קטנות איפה להגיש?

תביעה קטנה יש להגיש לבית משפט לתביעות קטנות בהתאם לאפשרויות הבאות:

  1. מקום מגוריו או מקום העסק של הנתבע.
  2. במקום בו נוצרה ההתחייבות נשוא כתב התביעה.
  3. המקום שבו ההתחייבות בעניין כתב התביעה הייתה אמורה להתקיים.
  4. המקום בו הנכס בעניין כתב התביעה היה צריך להימסר.
  5. מקום המעשה או המחדל שבעקבותיו תובעים.
  6. במקרה של תביעה שכנגד הרי שיש להגישה במקום הו הוגשה התביעה המקורית.

 

תביעות קטנות את מי ניתן לתבוע?

בתביעות קטנות ניתן לתבוע כל אדם, בית עסק או חברה.

כאשר תובעים אדם יש לציין בכתב התביעה את שמו המלא, את מספר תעודת הזהות ואת כתובת המגורים שלו.

כאשר מדובר בבית עסק, יש לציין את שם בית העסק המלא, מספר העוסק מורשה וכתובת בית העסק.

כשמגישים תביעה קטנה נגד חברה בע"מ, יש לציין על גבי כתב התביעה, מלבד כתובתה המלאה של החברה גם את השם המלא של החברה ואת מספר ה- ח.פ. שלה. את מספר ה- ח.פ. ניתן למצוא במנוע חיפוש החברות שנמצא באתר האינטרנט של רשם החברות.

יש לוודא שכתובת הנתבע היא הכתובת הנכונה מפני שמזכירות בית המשפט היא זו שמבצעת את מסירת עותק כתב התביעה לנתבע.

תביעה קטנה מה צריך לכלול בה?

בכדי להגיש כתב תביעה לתביעות קטנות יש תחילה למלא טופס מילוי פרטים שמקבלים במזכירות בית המשפט לתביעות קטנות.

את כתב התביעה עצמו ניתן להגיש ע"י אחת מהאפשרויות הבאות:

  1. על גבי טופס תביעה סטנדרטי של בית המשפט לתביעות קטנות.
  2. על גבי כתב תביעה מקצועי ומודפס שבו יופיעו כל הפרטים הרלוונטיים לתביעה הקטנה כגון: תיאור הצדדים (התובע והנתבע), עובדות המקרה, עילת התביעה, ראיות ונספחים, סעדים מבוקשים ועוד.

את כתב התביעה יש להכין בשלושה העתקים זהים ולהגישם במזכירות בית המשפט לתביעות קטנות.

מזכירות בית המשפט לתביעות קטנות תשלח העתק לכל נתבע והזמנה לדיון אשר כוללת את התאריך והשעה שבהם יתקיים הדיון ואף את שם השופט שידון בתביעה.

הנתבע יהיה רשאי להגיש כתב הגנה בתוך 15 ימים מיום שקיבל את כתב התביעה.

נתבע שלא הגיש כתב הגנה במועד או בקשה להארכת מועד להגשת כתב הגנה עד למועד קיום הדיון, יתכן שינתן כנגדו פסק דין בהיעדר הגנה.

 

תביעות קטנות – תביעה שכנגד

נתבע שקיבל כנגדו תביעה קטנה מתובע בבית משפט לתביעות קטנות, רשאי להגיש כנגד התובע כתב תביעה שכנגד.
כתב תביעה שכנגד יוגש כאשר הנתבע אינו מעוניין רק לנסח כתב הגנה אלא טענות תביעה מקוריות משלו כנגד התובע מאחר ולשיטתו הוא זה שבכלל צריך לתבוע את התובע ולא להפך.
בתביעה שכנגד ניתן להעלות זכות קיזוז כנגד התובע העיקרי ואפילו במקרים בהם זוכים בתביעה שכנגד ניתן לקבל סעד כספי כנגד התובע העיקרי.

את כתב התביעה שכנגד יש להגיש למזכירות בית המשפט בשלושה העתקים  ועותק נוסף עבור כל נתבע שכנגד בתוך שבעה (7) ימים מיום קבלת התביעה הקטנה. הגשת תביעה שכנגד לבית משפט לתביעות קטנות כרוכה בתשלום אגרה.

תביעות קטנות עלות הגשת תביעה

כמה עולה עורך דין לתביעות קטנות? הגשת תביעה לתביעות קטנות כרוכה בתשלום אגרה לבית המשפט בסך 1% משווי התביעה ובסכום שלא יפחת מ- 50 ₪.

לדוגמה: תביעה לפיצוי כספי בסך 20,000 ₪ כרוכה בתשלום אגרה בסך 200 ₪, אך תביעה בסף 4,000 ₪ מצריכה תשלום אגרה בסך 50 ₪.

תביעות קטנות התנהלות המשפט

הדיון המשפטי באולמות בתי המשפט לתביעות קטנות מתקיים באופן פחות פורמלי לעומת דיוני בתי משפט רגילים וזאת מאחר והאזרחים ובתי העסק מייצגים את עצמם ללא עורכי דין.

יש לזכור במקרה והתובע הנו עורך דין בעצמו, בית המשפט לתביעות קטנות רשאי לאשר לנתבע לשכור עורך דין שייצג אותו בכדי לאזן את הכוחות.

ישנם מקרים מיוחדים נוספים בהם בית המשפט לתביעות קטנות יאשר לצד להיות מיוצג ע"י עורך דין, כגון אי ידיעת השפה העברית או קושי ומגבלה אחרים.

תביעות קטנות הגשת ערעור

בעוד שבבתי משפט שלום, כאשר תובע או נתבע מקבלים פסק דין שאינם מרוצים ממנו, הם רשאים להגיש ערעור בזכות לבית המשפט המחוזי, בבית משפט לתביעות קטנות המצב הוא שונה.

תובע או נתבע שקיבלו פסק דין שהם מאמינים שנפלה בו טעות, צריכים להגיש לבית המשפט המחוזי בקשת רשות להגיש ערעור על פסק הדין. את בקשת הרשות לערער יש להגיש לבית המשפט המחוזי בתוך 15 ימים מקבלת פסק הדין של בית המשפט לתביעות קטנות.

מה ניתן לעשות כדי להצליח בתביעות קטנות?

בכדי לשפר את סיכויי ההצלחה שלכם בבית משפט לתביעות קטנות מומלץ לקבל ייעוץ ראשוני מעורך דין כיצד לפעול.

ראשית, במקרים מיוחדים ניתן להגיש בקשה לבית המשפט לתביעות קטנות לאשר לתובע או לנתבע לקבל ייצוג מעורך דין בדיון שיתקיים.

שנית, בעבור תובעים: עורך דין לתביעות קטנות ינסח כתב תביעה איכותי ורהוט שיתאר עבורכם את עובדות המקרה באופן הברור ביותר, ינסח את עילות התביעה כך שיהיו בולטות וידאג להנחות אתכם אילו מסמכים וראיות לצרף לכתב התביעה בכדי לתמוך באמור בו.

בעבור נתבעים: עורך דין לתביעות קטנות ינסח כתב הגנה מפורט ומקצועי שיבסס את טענות ההגנה באופן המיטבי ביותר כך שבית המשפט יוכל להתרשם מהאירועים המפורטים מנקודת מבטו של הנתבע.
בהתאם לעובדות כל מקרה באשר הוא, ניתן לבחון אפשרות לטעון לאשם תורם של התובע ולכן להפחתה או ביטול הפיצוי הכספי שמגיע לו. עורך דין לתביעות קטנות ינחה את הנתבע אילו מסמכים יש לצרף לכתב התביעה ויכין אותו לדיון.

לסיכום, אין כל ספק שעורך דין לתביעות קטנות יכול לסייע לכם באופן משמעותי להגיש את המסמכים המדויקים והנכונים ביותר עבורכם , להצליח להעביר את המסרים שלכם באופן הטוב ביותר ולמצות את זכויותיכם בדיון.

אז אם חיפשתם בגוגל – עורך דין תביעות קטנות – הגעתם למקום הנכון כי משרד עורכי דין של דרור הראל הינו משרד בעל מוניטין גבוה בתחומי ייעוץ וליווי משפטי במגוון נושאים.

חוקים רלוונטיים לתביעות קטנות

תקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין) התשל"ז-1976

חוק הגנת הצרכן התשמ"א 1981

חוק החוזים האחידים התשמ"ג 1982

חוק האחריות למוצרים פגומים, תש"ם-1980

שאלות ותשובות בנושא עורך דין לתביעות קטנות

עלות הגשת תביעה קטנה עם עורך דין יכולה לנוע בין 750 ₪ ל- 2,500 ₪ בצרוף מע"מ והכל תלוי במורכבות הנושא המשפטי וההשקעה הנדרשת לכתבית התביעה באופן מקצועי ואיכותי. בנוסף, יש לומר שכל אזרח בישראל יכול להגיש תביעה קטנה בכוחות עצמו וללא כל תשלום לעורך דין. לקוח שרוצה לקבל שרות משפטי של כתיבת כתב תביעה או כתב הגנה מעורך דין, יתבקש לספר בשיחת טלפון או בפגישה אודות המקרה שאליו נקלע, כיצד פגעו בזכויותיו ומה הסעד שהוא רוצה לקבל. עורך הדין יעריך את היקף העבודה וימסור ללקוח את הצעת שכר הטרחה.

בית משפט לתביעות קטנות נועד להוות במה לאזרחים לממש את זכויותיהם ללא צורך בהוצאות משפטיות גבוהות ועל כן, על בעלי דין (תובע ונתבע) להופיע ולייצג את עצמם בדיון ללא עורך דין.

עם זאת, במקרים מיוחדים בלבד, ניתן להגיש לשופט בקשה מנומקת בכתב לקבלת ייצוג משפטי מעורך דין.

השופט שיקבל את הבקשה ישקול את נימוקיה וייקח בחשבון את זהות הצד השני ומהות הנושא שבו עוסק התיק ובדרך נמסרת החלטה מנומקת מטעם השופט בתוך זמן קצר.

לקראת יום הדיון, מקיימים פגישה עם עורך הדין ובה מבצעים הכנה דקדקנית. במסגרת ההכנה, מדייקים את הטענות ומכינים התייחסות לטענות הצד השני. מקבלים מעורך הדין עצות והנחיות כיצד להתנהל במהלך הדיון ומידע אודות הזכויות שניתן לממש בדיון.

לקוחות מחפשים: כמה עולה עורך דין לטביעות קטנות, עורכי דין לתביעות קטנות.

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן