דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

ניצחון בתביעה כספית על הפרת חוזה
מאת: עו"ד דרור הראל מומחה במשפט מסחרי וחוזים

ניצחון בתביעה כספית על הפרת חוזה

תוכן עניינים

מזה מספר שנים אחת מלקוחותיי היא חברת קייטרינג גדולה ומוכרת שמציעה שירותי הפקה והסעדה לאירועים יוקרתיים פרטיים ועסקיים.

אירועי החתונות שהחברה מסעידה הם מהמיוחדים והיקרים בישראל. השפים שמבשלים מטעם החברה באירועים אלו הם ידוענים שמככבים בתוכניות הבישול המוכרות לכולנו בטלויזיה.

אל החברה פנו בני-זוג שביקש לקבל את שירותי הקיטרינג של החברה באירוע חתונה יוקרתי שהם מקיימים במלון ירושלים. עלות ההפקה נאמדה בסך כמיליון ₪.

החברה החתימה את הזוג על חוזה הזמנה, כאשר התשלום האחרון עבור האירוע היה צריך להיות מופקד עד יום לפני מועד האירוע.

כאשר התקרב מועד האירוע, ביקש מנהל החברה מבני הזוג להסדיר גם את התשלום האחרון ואולם הם גררו רגליים ומשכו זמן. רק בעקבות הפצרות החברה והתראה שמדובר בהפרת חוזה, נעתר הזוג ומספר שעות לפני תחילת האירוע הם שלחו לו בוואטסאפ צילום אסמכתא של אישור הפקדה שנראה אותנטי.

האירוע נוהל בקפדנות, השף שניצח על האירוע הוא השף המפורסם ביותר בישראל (לא נזכיר את שמו במאמר זה מטעמים ברורים) והאורחים פירגנו והרעיפו אינסוף מחמאות על האוכל.

כאשר מנהל החברה שאל את בני הזוג אם הם מרוצים מהאירוע ומשירות הקייטרינג, הם השיבו לו שלדעתם השף לא חייך מספיק ולא היה מספיק נחמד לאורחי האירוע. הוסבר לזוג שהשף אינו המארח או הליצן של האירוע ושהוא עשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר, כפי שהעידו אורחי האירוע בעצמם.

טריק נוסף  שניסו לבצע בני הזוג הוא להצהיר על הוצאות האירוע כעל הוצאות עסקיות כאילו שהיה מדובר באירוע עסקי כלשהו. הזוג ניסה לשכנע את מנהל החברה לשתף פעולה עם עניין זה ולהכין להם חשבונית מתאימה אך הם נענו בשלילה וזה הכעיס אותם.

הפרת החוזה והסירוב לשלם את התשלום האחרון

דבר הוביל לדבר ולבסוף מנהל החברה גילה להפתעתו שהתשלום האחרון בסך כ- 60,000 ₪ כלל לא התקבל מאת הזוג בחשבון הבנק של החברה.

כל הניסיונות לשוחח עמם ולפתור את "הבעיה" שנוצרה לא הועילו והזוג הפנה כתף קרה למנהל החברה ולא שיתף פעולה. מנהל החברה הבהיר לבני הזוג שמדובר בהפרת חוזה חמורה ושהחברה ספגה הפסד כבד מפני שנאלצה לממן מכיסה את הוצאות חומרי הגלם והעובדים של האירוע.

למנהל החברה היה קשה להאמין שבני הזוג מסוגלים באמת לקפח ולנצל אותו בצורה כה מחפירה, להתחתן תוך שהמימון לאירוע מתבצע מכיסו ועל גבו ולתת לו לשאת בהוצאות חתונתם.

אחת מהטענות המוזרות של בני הזוג היתה שהם אכן שילמו את התשלום האחרון ושהוא יצא מחשבונם ושהבעיה ככל הנראה נמצאת בחשבון הבנק של החברה. כמובן שנושא זה נבדק ונשלל.

מכתב התראה לפני תביעה על הפרת חוזה

מנהל החברה  פנה אלי וכצעד ראשון שלחתי לבני הוזג מכתב דרישה לתשלום החוב והתראה לפני הגשת תביעה בין היתר בגין הפרת חוזה. התנהלו חילופי דברים כאלה ואחרים אך הזוג בעיקר התעלם, ניפנף את הטענות ולא רצה להגיע לפתרונות.

הגשת התביעה על הפרת חוזה

כשהסתיימו כל ניסיונות ההדברות, נוסחה והוגשה תביעה בגין הפרת חוזה כנגד הנתבעים.

התביעה גוללה את השתלשלות העניינים, את הפרת החוזה והחוב שנותר לתשלום. כתב התביעה מצורף.

הרמת מסך ההתאגדות של החברה עקב הפרת החוזה

הנתבעים חתמו על חוזה הזמנת שירותי הקייטרינג באמצעות חברה בע"מ שברשותם ולכן על פניו היריבות המשפטית של החברה התובעת היא רק מול החברה בע"מ של הנתבעים. ואולם, עקב ניסיון הנתבעים להתחבא מאחורי מסך ההתאגדות, החלטתי לנמק לבית המשפט שהעילות להרמת מסך המופיעות בסעיף 6 לחוק החברות מתקיימות.

למותר לציין שתביעה אישית כנגד בעל מניות ואדם פרטי היא הרבה יותר משמעותית מאשר כנגד חברה בע"מ. הנתבעים ניסו להלחם בתביעה האישית שהוגשה נגדם ולטעון שעל התביעה להתברר רק כנגד החברה ואולם בית המשפט לא נענה לבקשתם.

בתיק התקיים דיון אחד והצדדים נדרשו להמציא לשופטת מסמכים מהבנק. הנתבעים עשו כל טריק כדי למשוך זמן ולהמנע מתשלום ואולם אני פעלתי בנחישות נגדם ולא הנחתי להם להתחמק, בין היתר באמצעות שלל בקשות שהוגשו לבית המשפט.

מאחר והנתבעים לא מסרו לתיק בית המשפט מסמכים בנקאיים שהשופטת דרשה, הגשתי בקשה למחיקת כתב הגנה ומתן פסק דין על יסוד כתב התביעה שהוגש.

וכך לבסוף השופטת קיבלה את בקשתי ונתנה פסק דין נגד החברה של הנתבעים וכנגד הנתבעים עצמם.

פסק הדין מצורף

תוך זמן קצר לאחר מתן פסק הדין שולם מלוא סכום התביעה בצירוף 10,000 שכר טרחת עורך דין.

לתיקים הנבחרים הנוספים של משרדנו לחצו כאן >>

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן