דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

מניעת הגשת תביעה
מאת: עו"ד דרור הראל מומחה במשפט מסחרי וחוזים

כיצד הצליח עו"ד דרור הראל למנוע הגשת תביעה גדולה נגד לקוח המשרד?

עו"ד דרור הראל הצליח לדחות מכתב התראה בטרם נקיטה באמצעים משפטיים כנגד לקוח המשרד וכך למנוע הגשת תביעה גדולה אשר היתה מסבה ללקוח הוצאות כספיות והפסדים רבים, באמצעות מכתב תשובה משפטי מיוחד וטקטיקות ניהול מו"מ מורכבות.

למשרדי פנו בני-זוג ששכרו עבור משפחתם נכס יוקרתי לצרכי מגורים. מדובר בבית צמוד קרקע ענק מימדים, 9 חדרים על פני 3 קומות, גינה ענקית, בריכת שחיה, יחידות דיור חיצוניות, מרתף, אולם קולנוע פרטי ועוד. בני הזוג התגוררו בנכס במשך כארבע שנים ושילמו שכר דירה גבוה מאוד בסך עשרות אלפי ₪ בכל חודש.

קראו בהרחבה על מקרקעין

בין הצדדים היה חוזה שכירות מסודר אשר קבע אילו תיקונים וליקויים יהיו באחריות המשכיר ואילו תיקונים יהיו באחריות השוכרים. למרבה הצער, סדרה של תקלות, נזילות מים וליקויים הופיעו בנכס אך המשכיר לא מיהר לתקן את הבעיות שהיו באחריותו. כתוצאה מכך השוכרים נאלצו לגור בנכס בתנאים הרבה פחות טובים.

קראו על הפרת הסכם שכירות

במרוצת הימים, בני הזוג נאלצו הודיעו למשכיר על רצונם לסיים את החוזה במועד הקבוע בו ולצאת מן הנכס.
המשכיר התגלה כחסר תום לב בזמן שניסה לנצל את ההזדמנות ועמדתם החלשה של בני הזוג. הוא דרש מהם לערוך סדרת שיפוצים ותיקונים נרחבת בנכס לפני עזיבתו, כתנאי להחזרת הבטחונות והערבויות שהוא מחזיק בידיו. המשכיר המציא שלל ליקויים במושכר, בקירות, בגג, ברצפת הפרקט, במערכת החשמל, בארונות הקיר והדלתות, בציוד המכני והחשמלי של הבריכה ועוד ועוד. הפיצויים שדרש המשכיר והיקף העבודות הוערך בכ, 150,000 ₪ לכל הפחות.

המשכיר גם פיזר שלל איומים שככל שלא יעתרו לדרישותיו ויבצעו את התיקונים היקרים בנכס – הוא יגיש כנגדם וכנגד הערבים שלהם תביעות כספיות לבית המשפט והליכי הוצאה לפועל כגון מימוש שטרי חוב.

כיריית אזהרה, שלח המשכיר לשוכרים מטעם עורך הדין שלו, מכתב התראה אגרסיבי, משתלח ומאיים מאוד.
השוכרים נלחצו מהאיומים אך פעלו נכון כאשר הבינו שעליהם לקבל ליווי וייצוג משפטי בנושא.

קראו גם על מכתב התראה לפני תביעה

בני הזוג הגיעו לפגישה במשרדי ובה הביאו עמם את כל החומר שקשור לתיק ולרבות תמונות וסרטוני וידאו של ליקויים בנכס, תכתובת וואטסאפ ודוא"ל שהתקיימה עם המשכיר בתקופת השכירות, חשבוניות וקבלות ועוד.

ניסחתי מכתב תשובה מקיף ואסרטיבי למכתב ההתראה והוספתי עילות לתביעה שכנגד וקיזוז מכח הפרות של התחייבויות מצד המשכיר. לאחר שליחת המכתב, התקיימו מספר שיחות טלפון עם עוה"ד של המשכיר והוחלפו עוד כשלושה מכתבי תגובה מצד לצד. האגו היה בשמיים והרוחות התלהטו מאוד ואולם מאזן הסיכוי-סיכון התאזן בין הצדדים והמשכיר הפך במהרה מתוקף למתגונן.

בסופו של דבר, התשתית המשפטית שיצרתי באמצעות הטענות במכתבים הביאה לרגיעה ולהפסקת האיומים. השוכרים עזבו את הנכס ביום האחרון של תקופת השכירות תוך השארתו נקי ומסודר אך כמובן ללא ביצוע תיקונים שהמשכיר דרש בחוסר תום לב ושאינם בתחום אחריותם.

חלפו חודשים והמשכיר לא הגיש שום תביעה או הליך בהוצאה לפועל. כל האיומים ירדו לטימיון בזכות העבודה המקצועית שנעשתה בתיק. בני הזוג המשיכו הלאה בחייהם והשאירו את הפרק הזה מאחור.

להלן חלקים ממכתב התשובה שהכין עו"ד דרור הראל ושהוביל למניעת התביעה ⇐

קראו עוד

* הסכם שכירות לדירה חדשה מקבלן
* עורך דין מקרקעין ביבנה

לתיקים הנבחרים הנוספים של משרדנו לחצו כאן >>

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן