דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

מאת: עו"ד דרור הראל מומחה במשפט מסחרי וחוזים

טיפול משפטי בעסקה לרכישת אתר אינטרנט

אתר אינטרנט בעל מודל עסקי מוכח שכולל הכנסות כספיות חודשיות, הנו עסק לכל דבר ועניין והטיפול המשפטי במכירתו לבעלים חדשים, כולל הסכם מכר מיוחד בין הבעלים של האתר (המוכר) לבין הרוכש החדש (הקונה).

לאחרונה, לקוח המשרד שהנו יצרן ומשווק בתחום הדפוס והשילוט, ביקש ממשרדנו ללוות אותו בעסקה לרכישת אתר אינטרנט ותיק וידוע בתחומו, שבו מבקרים אלפי גולשים בכל חודש.

האתר הנו פורטל שמחבר בין לקוחות קצה פרטיים ועסקיים לבין יצרנים בתחום הדפוס והשילוט אשר משלמים מנוי חודשי עבור בנק "לידים", כלומר הפניית הלקוחות אליהם.

האתר נהנה מחשיפה אורגנית גבוהה ביותר והוא ממוקם דרך קבע בשלושת התוצאות הראשונות בעמוד הראשון במנוע החיפוש של גוגל במילות המפתח הרלוונטיות ביותר.

השילוב בין סך ההכנסות החודשיות של האתר לבין מספר המבקרים בו, העמיד את תג המחיר שלו על סך 450,000 ₪ ולאחר בדיקת נאותות קפדנית ומו"מ, המחיר המוסכם הועמד על סך 390,000 ₪ + מע"מ.

האתר עבד דרך קבע עם ספקים ולקוחות מתחומים שונים והעסיק שלושה (3) עובדים במשרה קבועה.
מיותר לציין שלאתר יש קניין רוחני מפותח אשר כולל סימן מסחר רשום, שם מסחרי, לוגו, סלוגן, זהות גרפית ושם דומיין וכמובן שהיה צורך לטפל בהעברת הזכויות במרשמי הזכויות הרשמיים כמו רשם סימני המסחר במשרד המשפטים ובחוזה המדויק.

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור
אליכם בהקדם!

בנוסף לאתר יש חשבונות ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב אשר נמכרים יחד עמו וגם שם היה צורך להעביר את הניהול, הסיסמאות והזכויות על התוכן.

לאתר יש מערכת ניהול מורכבת ומקורית והמכירה כללה התחייבות מצד המוכר לקיים מפגשי הדרכה שבועיים לעובדי החברה הרוכשת על פני מספר שבועות.

מרכיב חשוב ומהותי נוסף שהיה כלול בהסכם הרכישה, הנו התחייבות המוכר לסעיף אי תחרות רחב במיוחד אשר אוסר עליו לפתח, להקים, לקדם או לנהל אתרים נוספים בתחום הדפוס והשלטים במשך מספר שנים.

בנוסף המוכר התחייב לא להסיר קישורים (לינקים) שנמצאים באתרי אינטרנט אחרים ששייכים לחברה המוכרת ושמפנים גולשים לאתר הנמכר.

זאת ועוד, הסכם הרכישה כולל סעיפים משפטיים רבים אחרים שמשרטטים קו אחריות ברור בין התקופה שבגינה מוכרת האתר תמשיך להיות אחראית לכל דרישה או תביעה שתתקבל עד למועד יום סגירת העסקה ולבין התקופה החל ממכירת האתר לחברה הרוכשת החדשה שתהיה אחראית החל ממועד זה בלבד והלאה.

וכך, בסובלנות ובאחריות, משרדנו ניהל את עסקת הרכישה עבור לקוח המשרד בהצלחה ולשביעות רצונו המלאה תוך שהטיפול המשפטי מעניק לו ודאות וביטחון ששכרו לא יצא בהפסדו.

כיום האתר חוליה חשובה בשרשרת הערך של החברה ונכס אסטרטגי שבאמצעותו החברה ממצבת את עצמה ומשווקת את מוצריה ברשת.

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן