דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

מאת עו״ד דרור הראל

כיצד לקבל החלטות ניהוליות מעולות גם בתקופת משבר

לנוכח המציאות העסקית המאתגרת בעת האחרונה, על בעלי עסקים לפעול באומץ כדי לקבל החלטות שיסייעו לעסק לצמוח תוך לקיחת סיכונים מחושבים.

ריכזתי מספר עצות עסקיות ומשפטיות שיכולות לשפר את מצבו של כל עסק:

רק המעז מנצח

הקורונה לימדה כל בעל עסק מה הן החולשות שלו ומה יש לשפר כדי להתמודד בהצלחה רבה יותר בעיתות משבר שעוד יבואו. על כן, הקדימו עוד היום תרופה, צאו מאזור הנוחות שלכם, עשו גם את מה שפחות טבעי עבורכם. זו מלחמה של להיות או לחדול.

כדי להתמודד עם האתגרים העסקיים האישיים שלכם, חשבו בצורה יצירתית או פנו לקבלת ייעוץ מאנשי מקצוע מתאימים. ללא הצבת יעדים אסטרטגיים גבוהים ומאתגרים לא תוכלו לייצר צמיחה עסקית שהכרחית להוכחת כדאיות כלכלית לפעול כארגון עצמאי בישראל.

השמיעו את קולכם

אם בחרתם להיות יזמים, עצמאיים או מנהלים, אתם חייבים להשמיע את קולכם כי אף אחד לא יעשה זאת בשבילכם. נסו לחשוב על היבטים ייחודיים בתחום שלכם שאתם חזקים בהם, ועוררו השראה באחרים. השמועה תעבור גם ללקוחות והדבר יסייע למיתוג שלכם בענף. כאשר תמצבו את עצמכם כמומחים בתחום, תוכלו להשרות ביטחון על קהל המטרה שלכם, לייעץ לאחרים ולסגור עסקאות בקלות רבה יותר.

שותפים לדרך

פקחו את עיניכם ואתרו בענף בו אתם פועלים, שותפים אסטרטגיים פוטנציאליים ששיתוף פעולה איתם יהיה בבחינת win-win situation.

שותף אסטרטגי לעסק שלכם יכול להיות ספק, נותן שירותים שמתמחה בענף שלכם, לקוח גדול, פורטל מידע מוביל בתחום ואפילו מתחרה עסקי שלכן!

בנו הצעת ערך איכותית מיוחדת ופנו בחוכמה לאותו גורם תוך שיקוף הערך ההדדי שתוכלו להפיק יחדיו וכך לבנות אבן שואבת לתנועת לקוחות.

 

אל תעגלו פינות

עשו תמיד רק את הדבר הנכון וזה כבר יוכיח את עצמו בהמשך, אפילו אם זה לא נראה כך בטווח המיידי. הקפידו על נהלי בטיחות ועל בריאות העובדים והלקוחות. טעות אחת יותר מדי יכולה למוטט את העסק לחלוטין ומטה לחמכם ישבר לאלתר.

 

נקודות ביקורת

פעלו כמיטב הבנתכם אך מעת לעת בקשו מאדם קרוב שמכיר את העשייה שלכם, לתת לכם ביקורת ולסקור בפניכם את החולשות והחוזקות שלכם. זו היא הנקודה החשובה ביותר, לדעת לשמוע ולקבל ביקורת, להקשיב לריג'קטים תוך ניסיון להבין מה מקורם ולפעול לתקנם כדיי לייצר צמיחה והרמוניה.

בנוסף, פנו ללקוח שיש לכם עמו יחסי ידידות ותקשורת חופשית, שאלו אותו את השאלות הקשות, אלה שתמיד רציתם לדעת ולא העזתם לשאול. בחרו את אחד הספקים הוותיקים והאמינים שלכם, כזה שכבר ראה הכל בתחום, ושאלו אותו מה לדעתו המפתח להצלחה בתחום ומה לדעתו עליכם לשפר.

ספק או לקוח ותיק הם פרטנרים מושלמים למפגשי סיעור מוחות חודשיים שבהם מעלים רעיונות פורצי דרך ליצור חדשנות ויתרונות תחרותיים על פני המתחרים בענף.

 

קבלו ליווי משפטי מעורך דין מסחרי

לכל פעולה עסקית ולכל היבט שיווקי בעסק שלכם יש זווית משפטית. חשוב מאוד שעורך דין עסקי יכיר את העסק שלכם ויפנה את תשומת ליבכם למקורות בהם אתם חשופים לתביעות ולהפרות חוזיות.

עורך דין מסחרי יכול לנסח עבורכם חוזים וטפסים מיוחדים שישפרו את מצבכם המשפטי מול ספקים ולקוחות או לשדרג מסמכים ישנים בהם אתם משתמשים זמן רב.

כאשר תהיו בקשר עם עורך דין מסחרי שתומך בעסק שלכם, תוכלו ליצור איתו קשר לפני כל פעולה משמעותית שאתם רוצים לבצע ולקבל גם ממנו חוות דעת מקצועית אודות ההיבטים המעורבים בדבר. לעיתים שיחה קצרה עם עורך דין מסחרי יכולה לתרום רבות למו"מ שאנחנו מנהלים עם צד כלשהו ולדרוש לקבל תנאים מסוימים שישפרו באופן משמעותי את מצבנו העסקי והמשפטי בעסקה אליה מתעתדים להיכנס.

 

ניסוח סעיפי קורונה משפטיים ייחודים לעסק

בקשו מעורך דין מסחרי להכין לכם "סעיפי קורונה" מיוחדים להתקשרויות החוזיות שלכם עם ספקים ולקוחות, בחוזים, בטפסים ובהסכמים המקוונים שבאתר האינטרנט שלכם.

סעיפי קורונה שנוסחו במיוחד לעסק שלכם יסייעו לכם להתמודד טוב יותר עם ההתחייבויות שלכם והזכויות שלכם, בפעם הבאה שיהיה סגר או משבר, עם הלקוחות או הספקים שלכם.

 

התכוננו לכל תרחיש

תכננו את המטרות העסקיות שלכם לטווח הקצר, הבינוני והארוך. גזרו מכך את המשימות הרלוונטיות, הפשילו שרוולים והתחילו לעבוד.

התכוננו לתרחישים שבם תמשיך להיות בשנתיים הקרובות רמת תחלואה גבוהה, רמת תחלואה בינונית או רמת תחלואה נמוכה. היו כנים עם עצמכם בנוגע לתשובות איך כל תרחיש ישפיע על העסק שלכם ופעלו בהתאם לשפר את מצבכם ללא כל דיחוי.

 

שמרו לירה לבנה ליום שחור

עסקים ותיקים כבר נפלו בגלל ניהול קלוקל של תזרים המזומנים. משבר נוסף או תקופת סגר משפיעה באופן פתאומי ומיידי על ההכנסות של העסק ולפתע התזרים נעצר בעוד שההוצאות הקבועות ממשיכות כסדרן. זה הזמן להתאמץ ולהפקיד לחשבון פח"ק סכומים קטנים שישמשו את העסק בשעת מבחן.

 

משרד עורך דין דרור הראל

דרור הראל הנו עורך דין שמתמחה בליווי משפטי ליזמים, לעסקים ולחברות.

לעו"ד דרור יש ניסיון רב בייצוג עסקים במו"מ מסחרי תוך שמירה על האינטרסים המסחריים והמשפטיים של הלקוח. בעבודת המשרד, שמים דגש על ראייה עסקית ובינלאומית ובהתאמה – מציעים פתרונות יצירתיים, מקצועיים ואיכותיים בטיפול בחוזים, במו"מ ובתביעות בית משפט.

משרדנו נמצא ברחוב אופנהיימר 7 בפארק המדע שבעיר רחובות ויש לנו סניף נוסף במגדל המשולש במרכז עזריאלי בתל אביב.

לשיחת היכרות ולייעוץ ראשוני ללא התחייבות, צרו קשר טלפוני 08-6384080 או באמצעות הטופס באתר.

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן