דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

מאת: עו"ד דרור הראל מומחה במשפט מסחרי וחוזים

תקנון אתר אינטרנט

תקנון אתר אינטרנט הנו מסמך משפטי חשוב ממעלה ראשונה שצריך להימצא בכל אתר ואין זה משנה אם מדובר באתר תדמיתי בלבד, חנות מקוונת, מסחר אלקטרוני, אינדקס, פורטל, פורומים, מרקטפלייס וכיוצ"ב.

הפעלה נכונה של אתר אינטרנט מכל סוג שהוא, מצריכה תקנון מקורי ומדויק שמכסה את העסק מן המסד ועד הטפחות ולא משאיר פירצות בקו ההגנה הראשון שבו העסק בא במגע עם הלקוחות.

מאחר ובכל אתר אינטרנט המבקרים בו נחשפים למידע ויכולים לבצע פעולות מסוימות שישפיעו עליהם באופן כזה או אחר, מומלץ לכל בכל אתר לקבוע כללים ותנאים שיגנו עליו ושרק על פיהם הוא יהא מוכן לחשוף את התוכן שלו ולבצע פעולות מסחריות אל מול הלקוחות.

בכדי לנסח תקנון אתר איכותי שיגן על האינטרסים העסקיים והמשפטיים של בעל האתר, יש לשכור את שירותיו של עורך דין מסחרי ולתאר בפניו את הפעילות העסקית והשיווקית המדויקת שתתקיים האתר.

וכך, בהתאם לאופי הפעילות שתתבצע באתר, עורך הדין ינסח את התקנון שמהווה תנאי שימוש עם הלקוחות.
תנאי השימוש מגדירים ומבהירים ללקוחות מגוון נושאים חשובים כגון כיצד לעשות שימוש נכון באתר, הגבלת האחריות של בעל האתר, מדיניות החזרת מוצרים ועוד.

בעבור הבעלים של האתר, התקנון מהווה מעין כתב הגנה ראשון אל מול דרישות ותביעות שעלולות להגיע כחלק מהפעילות השוטפת של העסק וככל שהנושא שבגינו מוגשת דרישת פיצוי כלשהי, הוסדר מבעוד מועד בתקנון האתר, הרי שהדבר יהווה הגנה טובה לבעל האתר ועילה לדחיית הדרישה.

לעומת זאת, היעדר התייחסות בתקנון לנושא עסקי או שירותי שקיים באתר מהווה פתח לחשיפה משפטית, לפרשנות ולוויכוחים.

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור
אליכם בהקדם!

תקנון לאתר אינטרנט – מה נכלול בו?

הנושאים העיקריים שיש להתייחס אליהם בתקנון הנם: הוראות כלליות, הוראות ספציפיות, פעולות שאסור לבצע באתר כגון העתקות ונושאים שקושרים בתוכנה ובקוד האתר, הגנה על הקניין הרוחני, זכויות יוצרים, מדיוניות השרות ומכירת המוצרים, אופן ביצוע הזמנות, אמצעי תשלום, כרטיסי אשראי וסליקה, אמצעי אבטחה, דרכי תקשורת, מדיניות ביטולי עסקה והחזרת מוצרים ע"י לקוחות, זכות החברה לבטל עסקאות בעצמה, סמכות שיפוט והדין החל.

כמו כן, יש לטפל בנושאים שקשורים בתוכן האתר, פרסומות פנימיות וחיצוניות שמופיעות בו, הגבלת אחריות של השרות שהאתר מספק, הגבלת אחריות בעניין נזקים מכל סוג, פיצוי ושיפוי, לשון הרע, נושאים שקשורים לצרכנות, הגבלת גישה לאתר, ביצוע שינויים, התיישנות, הובלה ומשלוח, הסכמה לקבל חומר פרסומי ועוד.

בנוסף, ככל שהאתר מציע מוצרים או שירותים דיגיטליים כגון קורסים מקוונים, קורסים בצפייה ישירה, מסלולי ליווי אישי או ספר דיגיטלי אז יש לציין מדיניות החזרות וביטולים מיוחדת בהתאם.

פרק מדיניות פרטיות בתקנון אתר אינטרנט

חוק הגנת הפרטיות קובע שעסק שאוסף פרטים כלשהם אודות המשתמשים בו, כגון שמות, מספרי טלפון, כתובת דוא"ל, כתובת מגורים וכל מידע אישי נוסף אודות מאפייני הגלישה שלו, צריך לבקש מראש הסכמה לכך.

בכדי להתגבר על הקושי הטכני לקבל את הסכמת הגולש לכל פרט ופרט, ניתן לערוך פרק שנקרא "מדיניות פרטיות" בתקנון האתר ובו לפרט מה היא מדיניות השימוש בנתונים שהאתר אוסף, איזה פעולות יעשו באמצעות המידע, ואילו נתונים טכנולוגיים כגון הרגלי גלישה, שימוש, שהייה וצפייה שעושה המשתמש באתר, נאספים ומנותחים לצרכים שיווקיים וסטטיסטיים.

נושא הפרטיות הנו רגיש ובכדי להימנע מחשיפה משפטית עקב פעולות שיווק סטנדרטיות שמבצע כיום כמעט כל מקדם אתרים וחברה שמפרסמת באינטרנט, יש לוודא שפרק מדיניות הפרטיות מנוסח באופן המקיף והמדויק ביותר.

עורך דין לתקנון אתר אינטרנט

כיצד לבחור את עורך הדין הנכון שיכתוב עבורכם את תקנון האתר?

מומלץ לפנות לעורך דין מסחרי בעל ניסיון בטיפול וייעוץ משפטי לעסקים ולחברות אשר מנוסה בזיהוי ובהגנה על הזווית המשפטית שמאחורי האינטרס העסקי שלכם.

עורך הדין צריך להבין לעומק את העסק הדיגיטלי שלכם, את המוצר או השרות שאתם משווקים, שיטות המכירה, קהל הלקוחות, החוקים והדינים שחלים על ענף הפעילות ובהתאם – לתפור לכם מארג של סעיפים משפטיים שיהוו מטריית הגנה יעילה לפעילות העסקית הם מבחינה צרכנית, נזיקית, פלילית, מסחרית, וכיוצ"ב.

הקמת עסק רגיל או דיגיטלי ובניית אתר אינטרנט כרוכים בהוצאות הקמה רבות וגבוהות על מפתחים, מעצבים, מלאי, שיווק, תשתיות ניהול ועוד.
יהא זה חכם לתת תשומת לב ראויה להגנה משפטית איכותית על ההשקעה הגדולה בנוכחות הדיגיטלית של העסק כדי ששכרכם לא יצא בהפסדכם.

העלות של הכנת תקנון אתר הנה זניחה לעומת התועלת מההגנה שהוא יכול להניב לעסק.

דרור הראל עורך דין מומחה לתקנון אתר אינטרנט

עו"ד דרור הראל מייצג מזה שנים רבות עסקים דיגיטליים בתחומי פעילות שונים כגון: מסחר, תיווך, מתן שירותים, מסעדנות, ספורט, קורסים מקוונים ועוד.

לדרור ניסיון רב בייעוץ משפטי לעסקים ובניסוח הסכמים ותקנונים שמשפרים את המעמד המשפטי של העסק אל מול הלקוחות והספקים שלו.

השקעה בתקנון מקצועי לאתר האינטרנט שלכם היא הפעולה הבסיסית ביותר שעליכם לבצע לצורך לשמירה על פעילות עסקית יציבה ובטוחה לאורך זמן.

♥ אז אם חיפשתם בגוגל – תקנון לאתר אינטרנט – הגעתם למקום הנכון כי משרד עורכי דין של דרור הראל הינו משרד בעל מוניטין גבוה בתחומי ייעוץ וליווי משפטי במגוון נושאים.

קשור – תקנון לאתר קורסים

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן