דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

תביעה נגד חברת משלוחים - דרור הראל ושות'
מאת: עו"ד דרור הראל מומחה במשפט מסחרי וחוזים

תביעה נגד חברת משלוחים

למשרדנו פנה בעל של עסק שמתמחה ביבוא ושיווק כלי בית יוקרתיים.
העסק פועל באמצעות שיווק דיגיטלי בלבד.
מלבד המחסן הלוגיסטי שבו מוחזק המלאי, העסק מפעיל חנות אינטרנטית שבה מוצג קטלוג המוצרים ולקוחות שנכנסים לאתר מבצעים הזמנות.
לצורך אספקת ההזמנות ללקוחות ברחבי הארץ, בעל העסק חתם על הסכם הפצה עם חברת משלוחים.
חשוב לציין שבשלב המו"מ הטרום חוזי, הבהיר בעל העסק לחברת המשלוחים בדיוק מה הצרכים שלו, באילו מוצרים מדבר ועוד מגוון מאפיינים ספציפיים נוספים שקשורים לשיתוף הפעולה עמו.

חברת המשלוחים התחייבה לספק לו שירות מקצועי ואיכותי ובין הצדדים נחתם הסכם.
תוך זמן קצר לאחר חתימת ההסכם, החלו להתקבל יותר ויותר תלונות מלקוחות על מוצרים שמגיעים אליהם פגומים. בדיקה קצרה העלתה שלאחר איסוף המוצרים מהמחסן הלוגיסטי ע"י העובדים של חברת המשלוחים, הטיפול בחבילות הנו גס ואגרסיבי אשר גורם למוצרים לפגמים ולמעיכות.
מיותר לציין שהלקוחות שקיבלו את המוצרים הפגומים התאכזבו מאוד ודרשו לקבל מוצר תקין או את כספם בחזרה.
העיסוק בהחלפות המוצרים וריבוי המשלוחים גרם לעסק לנזקים, לפגיעה במוניטין להוצאות מיותרות ולאובדן הכנסות.

יש לציין שהמוצרים נארזים בבית העסק בחומרי אריזה איכותיים ובקרטון חיצוני קשיח.
אך הסתבר שלאחר איסוף המוצרים הם מושלחים ע"י הנהגים ממקום למקום והשליחים ולא מקפידים על טיפול אחראי.
בעל העסק פנה לחברת המשלוחים שוב ושוב וביקש מהם לטפל בנושא בדחיפות תוך שהוא שולח להם אינספור תמונות ותכתובות עם לקוחות לראיה.
למרבה הצער, שרות הלקוחות בחברה וצוות ההנהלה לא השכילו להפנים את הביקורת, המוצרים המשיכו להגיע פגומים ללקוחות והנזקים המשיכו להיערם.

מלבד הרס המוצרים והשרות הלקוי, חברת המשלוחים גם נכשלה להחזיר לבעל העסק מעטפות עם כסף מזומן שגבתה עבורו מהלקוחות ועל אף הבטחה שיקבל את המעטפות תוך 14 ימים, בפועל הם לא נמסרו לו גם בתום חודש וחצי.

בעל העסק החליט שעליו לצמצם את נזקיו, לסיים את העבודה עם חברת המשלוחים ולמצוא ספק אחר שיעריך את העבודה עמו.
בעל מסירת הודעת סיום ההתקשרות, עמדה לזכותו יתרה כספית בסך 20,000 ₪ בבנק משלוחים שרכש מראש ואולם על אף כל בקשותיו, גם סכום זה לא הוחזר לו.

הטיפול המשפטי בחברת המשלוחים

באין ברירה משרדנו ניסח "מכתב דרישה והתראה לפני תביעה" כנגד חברת המשלוחים אך התייחסותם למכתב הייתה צוננת והם לא ניצלו את ההזדמנות להגיע להסדר הוגן וסופי עם בעל העסק והם נותרו חייבים לו עשרות אלפי ₪.

על כן, משרדנו ניסח כתב תביעה כספית ונזיקית חמור במיוחד בסדר דין מהיר לבית משפט השלום כנגד חברת המשלוחים, אשר כולל דרישה לקבל פיצוי בגין הנזקים שנגרמים לו ואת הכספים שהם מחזיקים ברשותם שלא כדין.

תמצית הטענות בכתב התביעה נגד חברת המשלוחים

עניינה של תביעה זו, בעסק קטן שמייבא ומשווק כלי בית (להלן: "התובע") ובחברת הפצה (להלן: "הנתבעת") שעמה התובע התקשר בהסכם לאספקת חבילות ללקוחותיו (להלן: "ההסכם").
לאחר מספר חודשי עבודה ומסיבות שאינן ידועות, בתוך כחודש אחד בלבד, עשרות חבילות (כ- 40!) שהתובע שלח באמצעות הנתבעת הגיעו ללקוחות הקצה כשהן פגומות וניזוקות וזאת עקב טיפול רשלני וחסר אחריות מצד הנתבעת.
כל פניותיו ותחנוניו של התובע למנהלי הנתבעת בבקשה, כי יעצרו את הטיפול הרשלני לא הועילו והנזקים המשיכו להיערם ולהתעצם מיום ליום.
עם זאת, ובניגוד להוראות ההסכם הנתבעת מסרבת לפצות את התובע בגין עלות המוצרים שנפגמו.
בנוסף, באופן תמוה ומדאיג מאוד, הנתבעת אוחזת במעטפות שמכילות כסף מזומן של התובע, אשר נאספו בשיטת "גוביינא" מלקוחותיו (כ- 10,000 ₪) ומסיבות שאינן ברורות לא מעבירה אותן לידיו.
זאת ועוד, לזכות התובע יתרה כספית בסך כ- 20,000 ₪ בעבור בנק משלוחים שעליו שילם מראש וגם אותו מסרבת הנתבעת להשיב לו.
לתובע נגרמו נזקים כספיים ישירים וכן נזקים עקיפים למוניטין ולרשימת הלקוחות בשל רשלנותה הפושעת ואדישותה של הנתבעת באשר לאיכות הטיפול של עובדיה בקניינו, דבר אשר ללא ספק מהווה הפרה יסודית של ההסכם שכן התובע מעולם לא היה מתקשר עמה אילו שיער בנפשו שהנתבעת תמית עליו אסון עסקי כמתואר לעיל.

באין כל כדאיות כלכלית להמשיך את שיתוף הפעולה עם הנתבעת, נאלץ התובע להודיע לה על סיום הקשר המסחרי עמה, ואולם לדאבון הלב הנתבעת סירבה לבצע גמר חשבון כהלכה ואוחזת בכספים רבים ששייכים לתובע עד ליום כתיבת תביעה זו.  

כפי שיוכח, הנתבעת בחרה לפעול בחוסר תום לב משווע כלפי התובע, עשתה הכל כדי לנשל אותו מכספים וזכויות מובהקות שמגיעים לו, תוך ניסיון להתחמק בכל דרך מפירעון יתרות כספיות שקיימות לזכותו ומתשלום פיצוי עבור הנזקים הכבדים שגרמה לו וכפי שהתחייבה מראש.

בהקשרה של התביעה יטען כי, בסיומו של הליך ובהסתמך על האמור בכתב תביעה זה, יתבקש בית המשפט הנכבד לקבל את תביעת התובע ונוכח נסיבותיו החריגות של העניין, לחייב את הנתבעת בהוצאות ריאליות על הצד הגבוה וכן בשכר טרחת עו"ד התובע בצירוף מע"מ, וזאת בגין הצורך לנהל הליכים משפטיים יקרים ומיותרים שהנתבעת ידעה ויודעת, בפרט נוכח פנייה מוקדמת שנערכה אליה ע"י התובע, עובר להכנת כתב תביעה זה, כי מיותר לקיימם וכי עליה לכבד את התחייבויותיה לאלתר.

קראו גם – עורך דין להסכם הפצה ⇐

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן