דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

מאת עו״ד דרור הראל

קריאת עתיד לעסקים: תתכוננו לשינויים

כמה הייתם מוכנים לשלם כדי לגלות מה צופן העתיד לסביבה העסקית שבה אתם פועלים?

אני מניח שלא מעט, מכיוון שבאמצעות מידע זה תוכלו להכין את העסק שלכם טוב יותר לעתיד לבוא, להמשיך להציע ערך ללקוחות שלכם ולייצר הכנסות כספיות.

ובכן, אפשר לומר בבטחה כי בכל הקשור לעתיד:

הדבר היחיד שיהיה קבוע בעשר השנים הקרובות הוא השינוי.

כלומר, מה שנראה לכם כקבוע, הנו ככל הנראה זמני!

לנין, נשיא ברית המועצות לשעבר אמר: "ישנם עשורים שלא קורה בהם דבר, וישנם שבועות שקורים בהם עשורים".

אין ספק שאנחנו נמצאים בעת הזו באותם "שבועות שקורים בהם עשורים" אליהם התכוון לנין.

הקורונה הייתה מעין בוחן פתע לעסקים ורק חברות בעלות מודל עסקי גמיש הצליחו להסתגל במהירות לאתגרים שהביא איתם השינוי וכך צלחו אותו.

על כל בעל עסק שרוצה לשמר את פעילותו העסקית, לפתח בהקדם האפשרי מסוגלות ועמידות ארגונית שתוכל להתמודד עם שינויים מהירים שימשיכו להגיע בקרוב.

בהיבט המנטלי: להבין שבעבור עסק, כל שינוי ומשבר הם הזדמנות לשפר עמדות אל מול המתחרים ולהתבלט אל מול קהל היעד.

בהיבט העסקי: להקים תשתית חיונית, פיזית ומקוונת, שתאפשר לעסק להמשיך להיות זמין בכל תרחיש, תוך מתן מענה שוטף לצרכי הלקוחות, וכמובן לדאוג שהם יודעים זאת מראש.

כך לדוגמה: ניתן לפתוח הרשמה מראש למוצר או שירות שמהווים פתרון ללקוחות העסק אשר רוצים להיות ערוכים בעצמם לקבלת שירות גם בזמן סגר.

כיצד להכין את העסק לשינוי?

יש להפנים במהירות שהסביבה העסקית כמעט בכל ענף,  צפויה להמשיך להשתנות ולעבור תמורות כתוצאה מהקפיצות האבולוציוניות המהירות שאנו עדים להן בכל תחומי החיים. מה שפעם היה לוקח 5 שנים ויותר מתרחש כיום בפחות משנה.

הקורונה היוותה קטליזטור (זרז) לתהליכים חברתיים, כלכליים וטכנולוגיים. תהליכים אלו משפיעים בראש ובראשונה על התנהגות והעדפות הצרכנים וכתוצאה מכך מושפעים העסקים שפועלים בסביבה.

על כן, על כל בעל עסק שרוצה להישאר רלוונטי בעשר השנים הקרובות, יש להסתכל קדימה ולאמץ את השינויים.

תרגיל לדוגמה: חשבו על תרחיש איימים שבו ערוץ השיווק העיקרי שדרכו מגיעים אליכם כיום לקוחות, לפתע נחלש משמעותית או אפילו נסגר. מה תוכלו לעשות? אל תמתינו שדבר זה יקרה. היערכו לכך עוד היום! זו המחויבות של כל בעל עסק כלפי עצמו, כלפי הסמוכים לשולחנו, כלפי הקהילה שיצר סביבו וכלפי בעלי העניין.

המטרה העסקית של כל עסק היא קודם כל לשרת את הצרכים של קהל לקוחות היעד שלו.

השאלה שכל בעל עסק צריך לשאול

על כל בעל עסק לשאול את עצמו, מה הצרכים הבסיסיים של הלקוחות שלי לאור השינויים שחלים בעולם ואיך אני מפתח קונספט ברור שיעניין את הלקוחות. את הקונספט הזה צריך כמובן לתרגם למסרים שיווקיים קצרים ויעילים שבסופם ישרתו את תהליך השיווק ללקוח.

כדי להצליח בהשגת המטרה יש לכוון את כל משאבי העסק למטרה זו ולגזור תובנות מתוך ניתוח הצרכים ומאפייני הצריכה של לקוחות המטרה.

עורך דין מסחרי לעסק תחרותי בתקופת שינוי

כאשר נערכים לשינויים עסקיים ומפתחים מנועי צמיחה אלטרנטיביים לעתיד, יש להתכונן לכך גם מבחינה משפטית.

עורך דין מסחרי שמתמחה בכך, יסייע לכם להכין את מערך ההתקשרויות החוזית של העסק כך שימשיך לתת מענה גם כאשר הבלתי צפוי מתרחש.

הפקעת החוזית של העסק שלכם כוללת: את ההסכמים של העסק עם הספקים ונותני השירות, ההסכמים עם הלקוחות וההסכמים המקוונים שבאתר האינטרנט.

במקרה שאין לכם חוזים מרובים, עליכם לדעת מה הן הוראות החוק המדויקות שחלות עליכם.

עורך דין מסחרי שמתמחה בהכנת החוזים של העסק לסביבה שעתידה להשתנות, ינסח סעיפים שישמרו על האינטרסים העסקיים והמשפטיים של העסק גם כאשר יש סגר והעסק לא יכול לתפקד כבשגרה.

יש להבטיח כי מצד אחד, נותני השירות והספקים של העסק ימשיכו לתמוך ולספק לנו את כל הנדרש ובה בעת, הלקוחות יהיו מחויבים לתשתית שיצרנו עבורם ולא יוכלו לשמוט את הקרקע עליה מסתמך העסק, בקלות ובאופן חד צדדי.

ראו מה קרה לאולמות האירועים ולגני הילדים במשבר הקורונה ותקופת הסגר. בנוסף, יש להכיר את ההמלצות של הועדה הבין משרדית שהוקמה במרש המשפטים להמלצת המשך קיום חוזים בתקופת הקורונה.

מה הם האינטרסים העסקיים והמשפטיים של העסק שלי בכלל?

על אף הניסיון שיש לבעלי עסקים עם העסק שלהם ועם המאפיינים של הענף, הידע שהם מחזיקים בו הוא מוגבל ותלוי בניסיון שהם צברו בלבד.

לעומת זאת, עורך דין מסחרי שמשרת עסקים שונים, נחשף להיבטים מסחריים רבים ומגוונים, לא פעם אף יותר מבעל עסק שפועל בתחום בעצמו מזה שנים רבות!

 לכן, כדאי מאוד להתייעץ עם עורך דין מסחרי לפני כל החלטה עסקית משמעותית ולקבל טיפים מתוך ראייה רחבה יותר.

משרד עו"ד דרור הראל

עורך דין מסחרי דרור הראל מלווה עסקים מתחומים שונים מזה שנים רבות תוך מתן ייעוץ עסקי משפטי רחב וחדשני. לעו"ד דרור, תואר שני במנהל עסקים ושנים רבות של ניסיון בתפקידי פיתוח עסקי, שיווק וייעוץ משפטי בחברות מסחריות.

אנו מייעצים באופן שוטף ליזמים ולעסקים מתחומי המזון ומשקאות, שיווק והפצת מוצרי צריכה, נותני שירותים ויועצים, מכשור רפואי, עסקים דיגיטליים, חברות אונליין והייטק.

משרדנו נמצא ברחוב אופנהיימר 7 בפארק המדע שבעיר רחובות ויש לנו סניף נוסף במגדל המשולש במרכז עזריאלי בתל אביב.

לשיחת היכרות ולייעוץ ראשוני ללא התחייבות, צרו קשר טלפוני 08-6384080 או באמצעות הטופס באתר.

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן