דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

עורך דין מקרקעין בתל אביב - דרור הראל
מאת: עו"ד דרור הראל מומחה במשפט מסחרי וחוזים

עורך דין לפינוי מושכר, פינוי דייר מדירה

בעלי נכסים רבים נאלצים לאחרונה להתמודד עם תופעה בה דייר ששוכר מהם נכס, לפתע הופך את עורו ומבצע הפרות חוזיות חמורות של חוזה השכירות.
נושא זה הינו רגיש ובעייתי ומשכירים רבים ניסו בתמימותם לפנות את הדייר בכוחניות ואולם עד מהרה המשטרה הבהירה להם שזה בניגוד לחוק ושהדרך היחידה לטפל בדייר הנה באמצעות הגשת תביעה המשפטית. 

בעל נכס אשר השקיע מאמצים רבים ברכישתו, לא צריך להיות מוטרד ומודאג מהתנהגות בעייתית של שוכר אשר התחייב בחוזה השכירות לשמור על הנכס ולהעביר את תשלומי שכר הדירה במועדם.

שוכר שכנגדו תוגש תביעה לפינוי הינו ככל הנראה שוכר שלא מקפיד להעביר את תשלומי שכר הדירה במועדם או שחדל מלשלם אותם לאלתר למשכיר.
לחילופין, ישנם מקרים בהם שוכר נשאר בנכס המושכר על אף שתקופת השכירות הסתיימה או שהוא גורם לנזקים פיזיים לדירה ואז סעד הפינוי הוא אך טבעי עבור בעל הנכס.

תופעת סרבנות הפינוי הגיעה עד לאוזני המחוקק בכנסת ישראל וכיום תקנות סדר הדין האזרחי, תשע"ט-2018 קובעות סדרי דין מיוחדים להגשת תביעה לפינוי מושכר בזו הלשון:

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור
אליכם בהקדם!

תביעה לפינוי מושכר – הוראות מיוחדות

81.(א) תביעה לפינוי מושכר לפי פרק זה לא תכיל סעדים נוספים והתובע רשאי לתבוע בהליך נפרד, בלא צורך בקבלת רשות מבית המשפט, סעדים נוספים בשל אותה עילה; אם הוגשה תביעה נוספת, יודיע על כך התובע לבית המשפט ויידרש לציין אם מתקיימים בתביעה התנאים הנדרשים לצורך קיום דיון בה במסלול של דיון מהיר.

(ב) כתב הגנה בתביעה לפינוי מושכר יוגש בתוך שלושים ימים ממועד המצאת כתב התביעה.

(ג) נתבע בתביעה לפינוי מושכר אינו רשאי להגיש תביעה שכנגד או הודעה לצד שלישי.

(ד) בתביעה לפינוי מושכר לא תתקיים ישיבת קדם-משפט וההוראות לעניין ישיבה כאמור לא יחולו על הליך מסוג זה.

(ה) בית המשפט יורה על מועד לדיון בתביעה לפינוי מושכר שלא יהיה מאוחר משלושים ימים ממועד הגשת כתב ההגנה האחרון.

סדרי הדין והמועדים שבתקנות לעיל, נחשבים לפורצי דרך ולמהירים מאוד לעומת ההוראות ההיסטוריות שחלו במשך שנים רבות עד לשנת 2018 וכן בהשוואה לסדרי דין אשר מטפלים בתביעות מסוגים אחרים.

מה הם השלבים לפינוי מושכר?

  1. תביעה לפינוי מושכר לבית המשפט – במצב שבו מתקיימת עילה להגשת תביעה לפינוי מושכר, ההמלצה המשפטית היא להגיש את תביעת הפינוי בלבד וזאת ללא בקשה לסעדים כספיים נוספים.
    הסיבה היא שבעוד שבית המשפט יכול לבחון את קיומה של עילת הפינוי במהירות וביעילות וכך לתת לנו את סעד הפינוי המיוחל בזריזות, הרי שהמחלוקות והטענות סביב טענות לחובות כספיים, יכולים להתברר באריכות ובאיטיות מפני שבית המשפט יהיה קשוב לטענות ההגנה של הצד השני.
    לכן, עם תום תביעת הפינוי ופינוי הדייר בפועל, עת נוכל לאמוד בדיוק את סך החובות שחב לנו השוכר, סלולה לנו הדרך לכמת את סך הנזקים שהסב לנו השוכר, לסכם את החובות ולהגיש תביעה כספית כנגדו.
  2. פינוי דייר באמצעות הוצאה לפועל לאחר קבלת פסק הדין אשר מורה על פינוי המושכר וככל שהדייר אינו מכבד את החלטת בית המשפט בפסק הדין, עלינו לפעול למימושו במשרדי ההוצאה לפועל.
    התהליך מתחיל בפתיחת תיק למימוש פסק דין בהוצאה לפועל לפינוי מושכר כנגד השוכר, דרך שכירת קבלן הוצאה לפועל שהנה חברה פרטית מורשית לביצוע פינויים כאלו, וכלה בהזמנת ניידת משטרה שתלווה את הפינוי בפועל ביום הפינוי.
    רק בסופו של הליך משולב זה, נגיע למצב בו הנכס המושכר יחזור לחזקתנו ונוכל להחליף את מנעול הדלת.
  3. תביעה כספית לתשלום דמי שכר דירה שלא שולמו ופיצויים על הנזקים שנגרמו על ידי השוכר במקרה בו השוכר הפר את חוזה השכירות ע"י עצירת התשלומים או גרימת נזקים, ניתן להגיש נגדו תביעה כספית לפי גובה הנזק ובהתאם להפרות החוזיות שלו, לבית המשפט לתביעות קטנות או לבית משפט השלום בהליך סדר דין מהיר או אם סכום התביעה מעל 75,000 ש"ח בסדר דין רגיל.
  4. הסדר פשרה עם השוכר (במקרים והדבר מתאפשר) – מאחר והמטרה המרכזית שלנו היא להביא למצב של פינוי השוכר מהנכס במהירות האפשרית, לעיתים צריכים לפנות לפתרונות אלטרנטיביים וקצרים יותר (תביעה לפינוי מושכר בהליך מזורז יכולה להימשך 90 ימים בממוצע) וביניהם הסדרי פשרה מסוגים שונים עם השוכר, וזאת על מנת למזער את הנזקים אשר מתעצמים מיום ליום למינימום האפשרי.
    ככל שנחתם הסכם פשרה כלשהו יש לדרוש לצרף לו בטחונות משמעותיים וערבים איכותיים.

לסיכום

תביעה לפינוי מושכר היא תביעה שיש לנהל במקצועיות ובנחישות רבה וישנה משמעות רבה לניסיונו של עורך הדין שמטפל בכך.
ישנם שוכרים שעושים את כל אשר באפשרותם בכדי לשבש הליכי משפט, לעכב את מועדי הדיונים ולזרוע חול בעייני בית המשפט ובכל בכדי להמשיך ולהישאר במושכר זמן רב ככל הניתן מבלי לשלם מאומה עבור כך.
עורך הדין המטפל צריך להיות ערוך לכך ולהקדים את הצד שני בכמה צעדים.

פינוי דייר הנו הליך שבו יש לפעול בתחכום ובאומץ בזמן מסירת כתב התביעה והבקשות הנלוות לה גם מאחר שהדייר ינסה להתחמק מלקבל את המסמכים ובטח מלחתום עליהם.
הדייר גם יספר לבית המשפט סיפורים וכל העת יש להתמודד עם ניסיונותיו להתיש את התביעה.

עו"ד בעל ניסיון בפינוי דייר, ידע להתמודד עם מורכבויות אלו באופן שידו של המשכיר תהיה על העליונה וזאת עד לקבלת פסק דין מבית המשפט לפינוי הדייר מהמושכר.

לקבלת ייעוץ ראשוני בעניין פינוי דייר, צרו קשר טלפוני 08-6384080 או שלחו הודעה בטופס יצירת הקשר.

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן