דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

מאת עו״ד דרור הראל

סכסוך בין שותפים או בעלי מניות

אחד הדברים הכי הרסניים לחברה הוא סכסוך בין השותפים או בעלי המניות. סכסוך מסוג זה עלול לשתק אפילו חברה מצליחה. כאשר כל שותף מושך לכיוון אחר, משתמש בסמכותו ומבטל את הרצון של הצד השני, חברה יכולה להגיע מהר מאוד לשוקת שבורה. למשל, דמיינו סיטואציה בה על כל צ'ק שיוצא לספק צריכות להתנוסס חתימות של שני השותפים ושותף אחד מסרב לחתום. זו רק אחת מדוגמאות רבות מספור בהן סכסוך בין שותפים יכול למוטט את העסק.

פשרה וגישור או פירוק השותפות

ההמלצה היא להתייחס לכל סכסוך בין שותפים, כזה שהוא בעל רקע עסקי או כזה שנוצר על רקע אישי, כאל סכסוך משפטי ולהיעזר בעורך דין מומחה בתחום. העובדה שבוחרים להתייחס לסכסוך במשקפיים משפטיות אין פרושה שהסכסוך חייב להסתיים בין כותל בית המשפט. ממש לא. למעשה ניתן להפעיל שתי גישות עיקריות באחת עורך הדין (לבקשת הלקוח) יפעל לגבש פשרה בין השותפים שתשאיר את העסק חי ומשותף. השניה ליצור הפרדת כוחות ולפרק העסק או להוציא מתוכו את את הצד השני (על ידי רכישה או פיצול).

בגישה הראשונה עורך הדין  יתנהל בתפקיד של מגשר שימפה את נקודות המחלוקת ואת האינטרסים המשותפים וינסה לשרטט פשרה שהיא WIN WIN עבור כל הצדדים. בגישה השניה עורך הדין (שלרוב ייצג רק את אחד הצדדים) ינסה להשיג את המירב עבור הלקוח שלו ואם לא תיווצר הסכמה על פיצול החברה או הסכמה של צד אחד לרכוש את אחוזי האחזקה של הצד השני, יתכן שאין מנוס מלבקש סעד מבית המשפט ולהיכנס למסלול של פירוק שותפות. בכל מקרה, אל תוותרו על ייעוץ משפטי איכותי ואל תמתינו לרגע האחרון.

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן