דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

ייפוי כוח מתמשך, עורך דין מומחה ייפוי כוח מתמשך - דרור הראל ושות'
מאת: עו"ד דרור הראל מומחה במשפט מסחרי וחוזים

ייפוי כוח מתמשך, עורך דין מומחה ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך מהווה כלי משפטי משמעותי ופורץ דרך, המאפשר לאנשים, עוד בעודם צלולים, להחליט מי יהיה האדם אשר יהיה מקבל ההחלטות בנוגע אליהם בשלב בו חלילה יאבדו את הכשירות המשפטית שלהם ולא יוכלו לעשות זאת בעצמם.

תיקון מספר 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות הביא עימו בשורה גדולה ומשמעותית, בה לאדם יש את השליטה על חייו מראש, ולא יצטרך להגיע למצב בו גורם אחר יקבע מי יהיה האפוטרופוס שלו ביום מן הימים, וזאת מתוך ההבנה שיתכן ובדיעבד אותו אדם היה בכלל מתנגד שגורם יקבל החלטות הרות גורל לגביו.

אפוטרופוס אחראי על עניינים חשובים וקריטיים במיוחד וביניהם החלטות רפואיות, החלטות על עניינים אישיים והחלטות על רכוש, ולכן התקבלה החלטה שלכל אדם בישראל תהיה הזכות להחליט מבעוד מועד, מי הוא האדם עליו הוא סומך לקבל החלטות בתחומים כה משמעותיים ורגישים בחייו.

לפני תיקון מס' 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, היה צורך בהגשת בקשות דחופות ורבות לבתי המשפט או לאפוטרופוס הכללי, בשל מצבי חירום רפואיים לצורך העניין, כאשר אותו האדם שמונה להיות אפוטרופוס אינו בקיא, מעוניין או מסוגל לטפל בענייניו של האדם עליו הוא מונה כאפוטרופוס.

השינוי המבורך הזה מאפשר היערכות מוקדמת, קבלת הסכמה הדדית על ההחלטה הרת הגורל הזאת, תוך מתן כבוד בסיסי לאותו האדם שצריך לשים את עתידו בידיו של אדם אחר, בבוא העת.

קראו גם – ייעוץ משפטי מעורך דין ברחובות

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור
אליכם בהקדם!

כיצד מתנהל תהליך ייפוי הכוח המתמשך?

ראשית יש לציין, שאדם בגיר אשר חצה את גיל 18, יכול לקבוע כיצד ועל ידי מי יטופלו ענייניו כאשר יגיע לשלב שלא תהיה לו את האפשרות לטפל בעצמו, כאשר הוא מבין את מלוא המשמעות, המטרות והתוצאות של מתן ייפוי כוח מתמשך.

הממנה (אותו האדם שמחליט מי יהיה האפוטרופוס שלו), יבחר מרצונו החופשי, מי יהיה האדם שיטפל בענייניו, תוך תכנון חייו באם וכאשר מצבו ידרדר ממספר סיבות: מוגבלות שכלית, מוגבלות נפשית, תאונת דרכים, מחלות בהם שיקול הדעת מתערער כמו דמנציה ואלצהיימר, או כל סיבה אשר גורמת לאדם לאבד את כושר השיפוט שלו.

השיקול לבחירת מיופה כוח במסגרת ייפוי כוח תהיה לרוב על סמך יחסי אמון וקרבה עמו, לצורך העניין: בן או בת זוג, הורים, ילדים ובני משפחה קרובים, או שהבחירה תיעשה מהמקום המקצועי והאחראי, בו יבחר הממנה באיש מקצוע כגון עורך דין או רואה חשבון.

עומדת בפני הממנה הזכות להחליט על אילו עניינים הוא ירצה שמיופה הכוח יהיה אחראי – העניינים הרכושיים, האישיים, הרפואיים או רק חלק מהם.

עריכת ייפוי כוח וחתימתו עליו בפועל יתבצעו בפני עורך דין, ויהיה צורך בנוסף לחתימת הממנה, גם בחתימת מיופה הכוח כמובן, היות וחתימות אלו מהוות הסכמה הלכה למעשה על תוכן ייפוי הכוח המתמשך.

עורך הדין המטפל בעריכת ייפוי הכוח מסוג הזה אינו חותמת גומי ויש חשיבות רבה להדרכה ולייעוץ שניתן לקבל ממנו בתכנון המסמך ופירוט האמור בו.

מיותר לציין שתכנון סובלני ומקצועי של ההנחיות בייפוי הכוח לממונים הנו קריטי לקבלת מירב הערך ממסמך זה.

אילו נושאים יכולים להיכלל בייפוי כוח מתמשך?

לפני שמתחילים בהליך של ייפוי כוח מתמשך, חשוב להכיר אילו נושאים אתם יכולים לכלול במסגרתו. מנינו לפניכם מספר נושאים אופציונליים:

  • הגדרת זהותו של מיופה הכוח.
  • אפשרות להגדרה של מספר מיופי כוח.
  • ציון כל העניינים והנושאים שיהיו נתונים לסמכותם של מיופי הכוח.
  • הנחיות מקדימות לייפוי הכוח המתמשך.
  • הגדרת תנאים לפקיעת ייפוי הכוח המתמשך.
  • הגדרת תנאי ההכנסה לתוקפו של ייפוי הכוח המתמשך.

ועוד נושאים שונים ומגוונים עליהם ניתן להתייעץ לעומק מול עורך דין.

חשוב מאד שאת התהליך החשוב הזה ילווה לאורך כל הדרך עורך דין מיומן ומנוסה, שיוכל לתת לכם את הערבות לכך שתהיו מגובים ומוגנים גם בנסיבות חיים שלא מאפשרות לכם לקבל החלטות חשובות בשל מצבים רפואיים כאלו ואחרים.

עו"ד דרור הראל מוסמך מטעם האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, לערוך ייפוי כוח מתמשך ולהגישו לרישום.

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן