דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

הסכם סוכנות והפצה בלעדי, עורך דין מסחרי לעסקים - דרור הראל ושות'
מאת: עו"ד דרור הראל מומחה במשפט מסחרי וחוזים

עורך דין להסכם סוכנות והפצה בלעדי

ייצוג מוצרים או שירותים של ספק מחו"ל באמצעות הסכם סוכנות והפצה בלעדי שבמסגרתו תעשה פעילות היבוא והשיווק בישראל, הינה צורת ההתקשרות העסקית הנכונה ביותר עבור חברה.

קראו בהרחבה על הסכם הפצה בלעדי

הסכם סוכנות צריך להביא לידי ביטוי את הישגי המו"מ שהתנהל בין הצדדים ולהסדיר את מערכת היחסים המסחרית והאינטרסים העסקיים והמשפטיים של הצדדים בצורה מקצועית ומלאה וזאת בכדי להגן על השקעת המשאבים האדירים הכרוכים בהקמת וניהול הפעילות.

בהסכם סוכנות הספק מסמיך את הסוכנות לייצג אותו, להשתמש בקניין הרוחני שלו, לשווק את המוצרים או השירותים שלו ועוד מגוון אפיקים הקשורים לאינטרקציה עם הלקוח הסופי ולשיתוף הפעולה.
סעיפי ההסכם מתייחסים גם לעמלות הסוכנות, לאורך תקופת ההסכם ולאופן סיום ההתקשרות בין הצדדים.

מומלץ לקרוא על פירוק שותפות עסקית

הסכם סוכנות בחסות חוק חוזה סוכנות

הסכם סוכנות מתכתב באופן משפטי עם חוק חוזה סוכנות שנחקק באפריל שנת 2012.
חוק זה מגדיר באופן מפורש כללים המיועדים לטובת סיום חוזה התקשרות בין ספק לסוכן.
כללים אלו מתייחסים בד בבד לשורה של משתנים, לרבות התייחסות לנושא בלעדיות, היקף ההרשאות שניתן לספק, גובה התמורה (עמלות) ששולמה לסוכן ועוד.
כמו כן מתייחס הסכם הסוכנות לסוגיית מתן הודעה מראש על הליך סיום ההתקשרות.
כך למעשה, כבר במהלך החצי השנה הראשונה להתקשרות, יש לספק התראה מוקדמת בטווח זמן של שבועיים לכל המאוחר, אשר הולך ומתארך בהתאם למשך ההתקשרות העתידי.

ראוי לציין בנוסף כי הסכם סוכנות טומן בחובו את מנגנון הפיצוי שיוענק לסוכן, תוך התחשבות בפרמטרים כמו מוניטין הספק, היקף עסקיו והיכולות שהפגין לאורך השנים.

על הוראות החוק ניתן להתנות באופן שהצדדים יסכימו על התראות ועל פיצויים רחבים יותר, והכל בהתאם לטיב הייעוץ המשפטי וניהול המו"מ שמקיימים הצדדים באמצעות עורכי דינם.

איזה עורך דין מתמחה בהכנת הסכם סוכנות?

הסכם סוכנות הנו הסכם מסחרי רגיש וגדוש במגוון גדול של אינטרסים מסחריים ומשפטיים. על כן, ראוי שרק עורך דין מסחרי מנוסה, אשר מתמחה בהסכמי הפצה, שיווק וסוכנות, יטפל בהסכם שכזה.

הטיפול המשפטי של עורך הדין יכלול את הייעוץ והליווי בשלב המו"מ על התנאים המסחריים ולאחר מכן את הכנת ההסכם וניסוח ההגנות המשפטיות על ההסכמות והתנאים.

אין תחליף לניסיון. לעורך דין שערך עשרות הסכמים יהיו ההבנה והידע על אילו אינטרסים של הלקוח יש להגן, בטווחים הקצר, הבינוני והארוך.

בנוסף, לצורך הכנת ההסכם, מומלץ מאוד לאתר עורך דין שגם מתמחה בליטיגציה מסחרית בבתי המשפט. הניסיון האדיר שצוברים בניהול תיקי בית משפט בתחום המסחרי ובסכסוכים בין גורמים עסקיים, מפיצים, יבואנים, משווקים וכו', הוא זה שמאפשר לעורך הדין לצקת את הידע והניסיון שלו לתוך הוראות ההסכם בכדי לוודא שהלקוח היה מוגן גם אם ההסכם יעמוד יום אחד במבחן בית המשפט.

עורך דין דרור הראל מייצג יבואנים רבים מתחומי תעשיה מגוונים.

כיצד ניתן למנוע ניצול והפרת חוזה סוכנות ע"י הספק?

יבואן או מפיץ ישראלי שכורת חוזה סוכנות עם ספק זר, אומנם זוכה בפוטנציאל להכנסות ורווח אך בד-בבד גם יהיה חשוף לאינספור תרחישים שבהם שכרו יצא בהפסדו, אם במקרה של תביעות משפטיות בגין רשלנות הספק ואי כיבוד כתב האחריות מטעמו ואם במקרה בו הספק מוכר סחורה ישירות לצרכנים או חמור מכך, באמצעות סוכנות אחרת.

שום דבר אינו מחזיק לנצח ולכן למרות ההתרגשות וההתלהבות לחתום במהירות על חוזה סוכנות, חובה לחשוב על היום שאחרי ולהתכונן אליו.
חוזה סוכנות טוב צופה פני עתיד וקובע כללים בקשר ליציבות הקשר, חידוש תקופות החוזה והבלעדיות.
אי הקפדה על פרטים אלו יגרום לכך שהסוכן בארץ ישקיע במשך שנים הון עתק ומשאבים בביסוס הפעילות בישראל, בניית מוניטין בשוק ורשימת לקוחות ואז כעבור מספר שנים, כאשר ההכנסות כבר יהיו ראויות וניתן יהיה לקצור רווח, מתחרים יפנו לספק בניסיונות לפתות אותו להעביר אליהם את זכויות הייצוג.

על כן, יש לטמון בהסכמי סכונות "גלולות רעל" מתוחכמות שמפחיתות את המוטיבציה והכדאיות של הספק לקבוע עובדות בשטח בעתיד ולהסב נזקים כלכליים.

עורך דין מומחה בהסכם סוכנות והפצה דרור הראל, מתמחה בניסוח ההגנות המקצועיות והמתחוכמות ביותר שדרושות לכל מפיץ וסוכן שמתחילים בקשר מסחרי עם ספק זר.

הסכם סוכנות – מה חשוב לדעת ?

כל חברה ישראלית שמייבאת או מייצגת בלעדית ספק זר, ברמה כזו או אחרת עשוייה להזדקק להסכם סוכנות, זאת במטרה להסדיר את ההתקשרות עם הספק ולבסס את הקשר החוזי כתשתית משפטית לשיתוף הפעולה.
למעשה, באמצעות עריכת הסכם יסודי זה ניתן למנוע התגלעות של מחלוקות, אשר לא פעם עלולות להגיע לפתחו של בית המשפט ושמקורן לרוב בנושאים של תקופת ההסכם, מחזור ההזמנות והמכירות, העמלות או ברצון הספק להתנסות עם סוכנות חדשה.

חשוב לשים לב למספר סעיפים מרכזיים בחוק חוזה סוכנות, שיש בהם בכדי להשליך על מערכת היחסים העסקים שבין ספק לסוכן.
כך לדוגמה, סעיף 1 מגדיר באופן מפורש מהו "טובין", קרי נכס מוחשי שאינו מקרקעין ואת הגדרתו של "סוכן מסחרי" ו-"ספק".
הגדרות אלו מעניקות הבהרות ברורות ביחס לפעילות מסחרית שוטפת, כך שתוכל להמשיך ולהתבצע באופן שוטף.

סעיף 5 מעניק התייחסות גם לאלמנט הפיצוי הכספי המוענקת לסוכן, בהתאם לתקופת העסקתו על ידי הספק, כמו גם לסוגיות כספיות נוספות. 

דרוש לכם ליווי ויצוג משפטי מקצועי של עורך דין להסכם סוכנות? עו"ד דרור הראל, מתמחה בתחום המשפט המסחרי והנו בעל ניסיון מוכח וארוך בתחום.
עו"ד הראל מסייע ללקוחותיו בניהול הליך משא ומתן יעיל וממוקד תוך ניצול הניסיון הרב שצבר, בשילוב עם ידע משפטי מעמיק במטרה להקים תשתית חוזית ומשפטית איתנה ורחבה לשנים רבות של הצלחה עסקית בטוחה ורצופה. 

ניתן להתקשר למשרד בטלפון 08-6384080 או להשאיר פרטים בטופס יצירת הקשר באתר.

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן