דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

מאת: עו"ד דרור הראל מומחה במשפט מסחרי וחוזים

עורך דין לעריכת הסכם ממון בתל אביב

המטרות של הסכם ממון בין בני זוג ודוגמאות לשימושים בו.

זקוקים לעורך דין שיטפל עבורכם בהסכם ממון בתל-אביב? הנה כמה דברים שחשוב לדעת קודם לכן:

היציבות הכלכלית בהווה ובעתיד חשובה לכל אדם באשר הוא ויש בה כדי להשפיע במידה ניכרת על איכות חייו ומשפחתו.
מערכת יחסים שמבוססת על אהבה ושביעות רצון בני הזוג האחד מהשני, זו מתנה נדירה  שיש להוקיר ולשמר.

עם זאת, לעיתים ישנו צורך לבני זוג שנמצאים במערכות יחסים מסוימות, ואין זה משנה אם מדובר בנישואין או ידועים בציבור, ליצור הפרדה ברורה בין הנכסים, הרכוש והכספים שיש לכל אחד בנפרד וזאת במטרה למנוע את ערבוב בעלויות כך שסך הנכסים המשותפים יהיו שייכים לבני הזוג במשותף.

כאשר בני זוג נפרדים ומערכת היחסים מסתיימת, יש תחושת אובדן וקשיים וחבל להעמיס על כל זה בנוסף גם לחץ כלכלי וחרדה מאובדן של עסקים ומקורות הכנסה שעבדנו עליהם קשה, חסכונות של שנים וכיוצ"ב.

זו בדיוק הסיבה שבגינה ישנו ביקוש הולך וגואה לטיפול משפטי בעריכת הסכמי ממון בין זוגות נשואים או זוגות שנמצאים במסגרת של ידועים בציבור (בני זוג המקיימים יחד מסגרת משפחתית תחת קורת גג אחת).

העיקר בהסכם ממון

קיומו של הסכם מהווה דרך חוקית אולטימטיבית להתנות על הוראות החוק שקובע איזון משאבים בין בני זוג בעת פרידה.
באמצעות ההסכם כל אחד ואחת יכולים לקבוע מראש, כיצד בעת פרידה יחולקו הנכסים או שבכלל לא תתבצע כל חלוקה מאחר וכל אחד יישאר הבעלים המלא והבלעדי של הרכוש שרשום על שמו עוד קודם ליום הזוגיות.

וכך, פרידות ככל שיהיו מצערות, הן לעולם קלות ומהירות יותר כאשר קיים הסכם ממון, כי אז לכל אחד מבני הזוג מתאפשר להמשיך בחייו ללא משקעים נוספים ועוגמת נפש כלכלית, תוך רחישת כבוד הדדי מחד ושמירה על זכויותיו של כל צד מאידך.

קיימים מספר משתנים עליהם יש לשים דגש בעת עריכת ההסכם, החל ממועד ההיכרות בין בני הזוג, הרקע והיכולת הכלכלית של כל אחד מהצדדים, התייחסות לנכסים שנצברו עד לתחילת מערכת היחסים המשותפת ו/או נישואין, ועד לנושאים בעלי השלכות גורליות יש לומר שכן הן נועדו לתמוך בכל אדם בזקנתו, כגון התנאים הסוציאליים וקרן הפנסיה שצבר בשנות עבודתו, קרנות השתלמות, חסכונות ועוד.

יתר על כן, חשוב לדעת כי הסכם ממון נמצא בתוקף מלא כל עוד לא שונה על ידי מי מהצדדים.
עם זאת, בני הזוג עשויים לקצוב מבעוד מועד את תוקף ההסכם לזמן מוגדר, או לחילופין לקבוע תנאים מקדימים אשר אי עמידה בהם יובילו לביטול ההסכם (לדוג': אי עמידה בהסדר תשלומים ועוד).

כיצד ניתן לערוך הסכם ממון מבלי להעיב על הקשר זוגי?

כאשר הדברים נעשים בעדינות ובשיתוף אז עוברים את זה בקלות.
גם אישיותו של עורך הדין והגישה שלו לצדדים חשובה מאוד ומשפיעה על החוויה שלהם בתהליך.

אם כעת חשים בחוסר נוחות, תארו לכם את קשת הרגשות הקשים בעת פרידה כאשר לא קיים הסכם ממון, ולפתע נתקלים בדרישות ובתביעות מפתיעות ומאכזבות מצד בן הזוג.

על כן, מומלץ תמיד להקדים תרופה למכה, לשוחח עם בן הזוג אודות הכדאיות של עריכת הסכם ממון משותף ולפנות לעורך דין מיומן בתל אביב שמתמחה בעריכת הסכמי ממון.

לסיכום, בחירה בעורך דין מקצועי לעריכת הסכם ממון תל אביב, עשויה להתגלות כצעד מושכל שיש בו בכדי להיטיב עם הצדדים ולשפר את איכות חייהם בכל שלב שבו יהיו.

המטרות של הסכם ממון

אין כל מגבלה על היקף הרכוש והזכויות שניתן להסדיר בהסכם ממון. בד"כ לבני זוג ישנה דירת מגורים אחת ולפעמים לאחד מבני הזוג ישנה דירה נוספת שירש מהוריו או קנה להשקעה.
מלבד נכסים אלו כמובן שקיימים כספים בבנקים, חסכונות, רכב ועוד קצת רכוש.

לעומת זאת, ישנם מקרים בהם על עורך הדין להגן על נכסים מסוג עסקים גדולים בארץ או בעולם, בעלות על זכויות קניין רוחני, חברות הייטק, השקעות בניירות ערך וכן הלאה וזו כבר מלאכה מורכבת יותר.

במקרים אחרים, בני הזוג מגיעים להסכמות שככל שהקשר הזוגי יסתיים, בן הזוג האמיד יותר ירכוש דירה לבן הזוג השני או יפצה אותו בכספים בסך מסוים בהתאם לפרק הזמן  שחיו יחדיו.

אלו הן רק דוגמאות על קצה המזלג.

תוכל לתת דוגמה?

עו"ד דרור: "הנה דוגמה מהחיים האמתיים: פנה אליי לקוח שבנה יחד עם אביו ואחיו חברת תוכנה מצליחה שגדלה לממדים רציניים עם עשרות עובדים והכנסות גדולות.
כמו בכל חברת הייטק, תפקידו של הלקוח קריטי להמשך הצלחת החברה, קבלת כספי משקיעים והוצאה לפועל של האסטרטגיה.

מצב בו הוא ואשתו היקרה, יחליטו בבוקר יום בהיר להיפרד יכול להוביל לפגיעה במבנה ההון של החברה ולזעזועים שיסבו נזקים בלתי הפיכים מקרה בו החברה תהיה במרכז מחלוקת משפטית פומבית ומביכה.

לאשה מצד שני, יש ארבעה כלבים שהם בשבילה כמו ילדים לכל דבר ועניין ומה שהיה חשוב לה זה שיקבע בהסכם שבמקרה של פרידה הכלבים יישארו בחזקתה הבלעדית.

הסכם הממון שניסחתי בעבור זוג זה, הבטיח לבעל באופן מוחלט את זכויותיו במניות החברה גם במקרה של פרידה ואילו האישה קיבלה גם את מבוקשה בעניין הכלבים וגם הבטחה שבמקרה פרידה וגירושין, הבעל ירכוש לה בית בסך שלא יפחת מחמישה מיליון ₪ וקבלת תשלומים כספיים הוניים חד פעמיים במיליונים.
וכך בני הזוג, רגועים ובטוחים, המשיכו לשמר את הזוגיות שלהם בהנאה ללא חששות אישיים מתרחישים קשים ששמעו עליהם מחברים שלהם."

מתי להכין הסכם ממון?

כאשר הזוגיות מתחילה להתחזק ומדברים על ההמשך או כשעוברים כבר לגור ביחד והזמן עובר, זו בדיוק הנקודה שצריך להתעורר ולהבין שלעולם לא יהיה נוח יותר להעלות את הנושא.

עם קצת עבודת הכנה, מרבית בני הזוג שמציבים בפניהם את הבקשה לחתום על הסכם ממון, נענים בהבנה ובחיוב.
כמובן שההסכם צריך להיות הוגן ולא לנשל אדם מכל זכות ונכס בגלל שהוא הגיע לזוגיות ללא יכולות כספיות. צריך לקבוע מנגנונים על ציר הזמן, שככל שהשנים יחלפו ומערכת היחסים תוכיח את עצמה, גם לבן הזוג השני יהיה נשכר ובמקרה של פרידה לא יצא קרח מכאן ומשם.

דוגמה נוספת לשימוש בהסכם

אורית ויובל נמצאים בפרק ג' בחייהם ונמצאים בזוגיות ללא שנישאו כדת משה וישראל.
לבני הזוג ילדים קטינים ובגירים מפרקים  א' ו- ב'.
לאורית יש בבנק סכום כסף גדול שירשה מהוריה בצרוף 2 דירות וליובל יש הכנסות מתמלוגים כספיים שהוא מקבל בגין שירים ולחן שהוא כותב לאומנים ידועים.

הזמן חולף והזוגיות מתחזקת.
בני הזוג חולקים ההוצאות רבות של בילויים משותפים, הוצאות משק הבית ומתנות לילדים.

חברה של אורית שהנה עורכת דין, רמזה לה שאין לה ספק שהיא ויובל כבר נמצאים בסטטוס משפטי של ידועים בציבור ולכן במקרה של פרידה יאלצו להעביר ביניהם תשלומי איזון משאבים.

אורית לא היתה מוכנה לכך ופנתה ליובל בבקשה להסכים לחתום ללא דיחוי על הסכם ממון מסודר.

הסיבה העיקרית היא שבעוד שהונה מוערך בתשעה מיליוני ₪, הונו של יובל מוערך בכשני מיליון ₪, כך שבמקרה של פרידה, בית משפט יכול לפסוק לחובתה כי עליה להעביר ליובל שלושה מיליון ₪ וזאת בכדי שלכל אחד מהם יהיה סך מאוזן של כחמישה מיליון ₪.

הסכם הממון שיובל הסכים לחתום עליו הגדיר באופן שלא משתמע לשני פנים, שכל אחד מבני הזוג יישאר גם במצב של פרידה וסיום הקשר הזוגי, הבעלים היחידי והמלא של כל הנכסים שרשומים על שמו ושהיו רשומים על שמו טרם תחילתו של הקשר.  

מה עלות הטיפול המשפטי בהכנת הסכם ממון?

שכה"ט הבסיסי להכנת הסכם ממון הנו בין 2,500 ₪ ל- 4,000 ₪ + מע"מ אך סכום מדוייק ניתן לקבוע רק לאחר קבלת פרטים ושיחה עם הלקוח.

זקוקים לעורך דין מומחה בטיפול בהסכם ממון בתל אביב

ניתן להתקשר לטל' 08-6384080.
המשרד נמצא במגדלי עזריאלי, דרך מנחם בגין 132, המגדל המשולש, תל אביב.

קראו גם עורך דין להסכם ממון ביבנה ⇐

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן