דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

מאת: עו"ד דרור הראל מומחה במשפט מסחרי וחוזים

טיפול משפטי מוצלח בתביעה נגד דייר שלא שילם ועד בית

למשרדנו פנתה נציגות ועד הבית של בניין משותף מעיר במרכז הארץ וגוללה באוזני עו"ד דרור הראל סיפר על דייר שלא שילם את תשלומי ועד הבית שנים רבות.
חובותיו של הדייר הגיעו לכדי 15,815 ₪!
נגד הדייר סרבן התשלום היה אפילו פסק דין מטעם המפקחת על המקרקעין מלפני 8 שנים.
חרף דרישות הנציגות לקבל את המגיע לקופתה בדרכי שלום, הדייר ניסה להתחמק מכך בכל דרך ולא לשלם את חלקו וזאת שלא כדין ובניגוד גמור לחוק ולפסיקה.
הדירה שבבעלות הדייר צברה חובות רבים לקופת ועד הבית וזאת עקב היעדר תשלומים שוטפים ומיוחדים אחרים לצורך הנשיאה בנטל תחזוקת וניהול הבניין המשותף.

הנציגות ביקשה ממשרדנו לתת לדייר התראה אחרונה בטרם הגשת פסק הדין לביצוע בהוצאה-לפועל, דבר אשר יהיה כרוך בהליכי גבייה ועיקולים וכן בצרוף ריביות והוצאות רבות נוספות אשר יושתו עליו.
זאת ועוד, בגין החובות הכספיים שנוצרו לאחר יום מתן פסק הדין, הנציגות יכולה לפעול כנגד הדייר בתביעה כספית נוספת בערכאות הרלוונטיות.

נבהיר את המובן מאליו, עסקינן בהתנהלות חסרת תום לב מצד הדייר סרבן התשלום, אשר פוגעת ומקפחת, בלשון המעטה, את זכויות יתר השכנים בבניין אשר נאלצים לממן מכיסם הפרטי את חלקו של הדייר בתחזוקת הרכוש המשותף וההחלטות שמתקבלות במניין חוקי.

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור
אליכם בהקדם!

המסגרת המשפטית לתשלום חובות ועד בית

כאמור התנהלות הדייר מקימה לנציגות עילות תביעה עקב הפרות של הוראות חוק רבות אך בעיקר של חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969 אשר סעיף 58 (א) – "נשיאת הוצאות", קובע כך:

"בעל דירה חייב להשתתף בהוצאות הדרושות להחזקתו התקינה ולניהולו של הרכוש המשותף ולהבטחת השירותים המחוייבים על פי דין או המקובלים על פי הנוהג, לפי יחס שטח רצפת דירתו אל שטח הרצפה של כל הדירות שבבית המשותף, זולת אם נקבע בתקנון שיעור השתתפות אחר.
לעניין זה, "החזקה תקינה" – שמירה על מצבו של הרכוש המשותף כפי שהיה בעת גמר הבניה, לרבות שיפורים שבוצעו בו לאחר מכן בהסכמת בעלי הדירות."

ומן הכלל אל הפרט, משרדנו ניסח לדייר מכתב דרישת תשלום והתראה לפני הליכים משפטיים בגין חובות לוועד והוצאות שהושקעו בתחזוקת הרכוש המשותף לרבות שיפורים קלים שבוצעו בהסכמת בעלי הדירות ועל כן, כמחזיקים בזכויות בנכס, עליהם לשאת בחלקם בעלויות כאמור.

חובות הדייר שלא שילם ועד בית

#

תיאור

סכום

1

פסק דין מיום 30.05.2013

5,905 ₪

2

בתוספת פסיקת ריבית והצמדה על סכום פסה"ד

2,110 ₪

9

חובות לוועד לשנת 2017

900 ₪

10

חובות לוועד לשנת 2018

1,400 ₪

 

חובות לוועד לשנת 2019

2,400 ₪

11

חובות לוועד לשנת 2020

600 ₪

13

חוב עבור גבייה מיוחדת להחלפת דלת כניסה ראשית

2,500 ₪

 

סה"כ

15,815 ש"ח

מכתב הדרישה הבהיר לדייר, שבהעדר התייחסות או הסדרה סופית של חובותיו תוך 7 ימים, משרדנו יפתח בהליכים כנגדו בהוצאה לפועל ובבית המשפט המוסמך.
המכתב נשלח לדייר באמצעות שליח משפטי שגם החתים אותו על אישור מסירה.
תוך זמן קצר מאוד, הדייר פנה למשרדנו בבקשה להגיע להסדר לתשלום החוב בכדי להימנע מהליכים משפטיים נגדו, בין הצדדים התנהל מו"מ קצר ובתוך 3 ימים, הגיע הדייר למשרדנו ורשם ארבעה צ'קים לכיסוי מלוא החוב לפקודת נציגות ועד הבית.

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן