דרור הראל ושות' משרד עורכי דין – חייגו  08-6384080

facebook logoדרור הראל ושותדרור הראל ושות
5 Stars – Based on 31 User Reviews

google logoעורך דין דרור הראלעורך דין דרור הראל
5 Based on 89 Reviews

איך להתנגד לצוואה, עורך דין התנגדות לצו קיום צוואה

איך להתנגד לצוואה

מבוא להתנגדות לצוואה

חוק הירושה הישראלי מסדיר את אופן חלוקת רכושו של כל אזרח לאחר פטירתו.
כך לדוגמה, רכושו של אדם שנפטר והותיר אחריו ארבעה ילדים, יחולק להם שווה בשווה, קרי רבע (25%) לכל אחד מהם.
לעומת זאת, ניתן להתנות על הוראות חוק הירושה וזאת באמצעות עריכת צוואה שקובעת כל חלוקה אחרת. כך לדוגמה, אותו נפטר יכל לקבוע שכל רכושו יחולק רק לאחד מילדיו או לאדם שאינו קרוב משפחתו בכלל, וכיוצ"ב.

עם זאת, צוואה היא מסמך משפטי שמצריך את קיומם של שני תנאים מצטברים:

  1. צלילות דעת – כשרות משפטית ורפואית של המצווה בזמן עריכת הצוואה.
  2. העדרה של השפעה בלתי הוגנת של הנהנים מהצוואה על המצווה.

אדם שקיימת לו זיקה ישירה לירושה של נפטר, ורואה עצמו נפגע נפגע בעקבות קיומה של צוואה שלטענתו לא נערכה כדין (מחמת חוסר צלילות או השפעה בלתי הוגנת), רשאי להגיש התנגדות לבקשת צו הקיום של הצוואה וזאת תוך 14 ימים ממועד פרסום בקשת צו הקיום ע"י רשם הירושה.
רשם הירושה יעביר את בקשת צו הקיום ואת ההתנגדות לבית המשפט לענייני משפחה שנמצא במחוז לצורך פתיחת הליך משפטי לכל דבר ועניין לבירור הטענות.

קראו בהרחבה – עילות התנגדות לצוואה

ייצוג משפטי מקצועי בהתנגדות לצוואה

תחום הירושות והצוואות הנו ענף משפטי מורכב שמבוסס גם על חקיקה וגם על פסיקה והלכות רבות מבתי המשפט שדנו באינספור מקרים לאורך השנים.
כמו בכל הליך שכרוך בהתדיינות בבית המשפט, כגון תביעות למיניהן, מומלץ מאוד לבחור עורך דין שמתמחה בהתנגדות לצוואה, אשר ייעץ וילווה את ההליך המשפטי שלכם, ינסח את כתבי הטענות, יגבש הראיות והעילות וייצג אתכם בדיונים.

ירושות בדרך כלל כוללות היקפים כספיים בלתי מבוטלים מפני שמדובר ברכוש שאדם צבר כל חייו, כגון דירה וחסכונות.
לכן, שומה על אדם הרואה עצמו נפגע מצוואה, לשכור את שירותיו של עורך דין בעל ניסיון ומומחיות ספציפית בתחום ההתנגדות לצוואות.

אותו הדבר נכון גם לגבי אדם שהגיש בקשה לצו קיום צוואה שמזכה אותו ברכוש של נפטר אך הוגשה כנגדו התנגדות.
גם במקרה זה יש להתייחס במלוא הרצינות להתנגדות שהוגשה ולהתגונן מפניה בצורה המקצועית והנחושה ביותר, שכן מרחפת סכנה שבסופו של יום הצוואה לא תקויים כלשונה.

עורך דין דרור הראל מומחה בהתנגדות לצוואה

עו"ד דרור הראל עוסק שנים רבות בייצוג לקוחות בבתי משפט בהליכי התנגדות לצוואה ובשל כך צבר ניסיון משמעותי וייחודי בתחום. התיקים שטופלו במשרד כוללים גם ייצוג מתנגדים לצוואות וגם ייצוג מבקשי צו קיום שהוגשו כנגדם התנגדות.
עו"ד הראל מטפל בכל תיק שמגיע למשרדו בנחישות ובמקצועיות ובשל כך צובר הצלחות רבות וניצחונות בבתי המשפט. הראל גם בעל ניסיון בטיפול בעיזבונות גדולים ורחבי היקף הכוללים דירות, כספים, עסקים, רכוש מיוחד ונכסים בחו"ל.
עו"ד הראל צבר ידע מקצועי רב עקב ניהול תיקי התנגדות לצוואה רבים וניסיון בדיונים בבתי המשפט אשר הקנו לו מומחיות אמיתית שמאפשרת לו לייצג באופן הראוי, המקצועי והאיכותי ביותר לקוחות שנאלצים לדרוש את המגיע להם בהליכים משפטיים.

דוגמה להתנגדות לצוואה

התנגדות לבקשת צו קיום צוואה נכתבת במיוחד ובהתאם למאפיינים הספציפיים של כל מקרה ומקרה וזו הדרך היחידה לייצג נאמנה לקוח.
התנגדות אחת לא תהיה דומה לשנייה. בכתב התנגדות פורסים את הרקע המשפחתי של הנפטר ואת נסיבות חייו הרלוונטיות, הרפואיות, הנפשיות, התעסוקתיות, החברתיות וכלכליות וכו'.
ככל שמגיש ההתנגדות רוצה לטעון שהנפטר לא היה צלול במועד עריכת צוואתו, יש לנמק ולפרט מדוע מתגבשת עילה זו ולצרף כל הניתן תיעוד רפואי או סוציאלי שקיים.
לחילופין, ככל שמגיש ההתנגדות רוצה לטעון שעל הנפטר הייתה השפעה בלתי הוגנת ע"י הזוכים בצוואה, אז יש לפרט כיצד התקיימה השפעה זו ולהביא דוגמאות.
כמובן שככל שישנם עדים שיכולים להעיד באופן שיחזק את גרסת ההתנגדות לבקשת צו קיום הצוואה, בית המשפט יוכל להתרשם מאמינות הטיעונים וככל הנראה גם לפסוק בהתאם.

דוגמה לבקשת התנגדות לצוואה שעו"ד דרור הראל הגיש

למשרדנו פנתה לקוחה שביקשה לפעול במהירות ולהגיש בשמה התנגדות לבקשת צו קיום צוואה.
דודתה של לקוחה זו נפטרה כשהיא ערירית, ללא בעל או ילדים. מספר שנים לפני פטירתה הדודה המנוה ערכה צוואה אצל עו"ד הקובעת שהאחיינית שלה (לקוחת המשרד) תקבל 80% מעיזבונה לאחר פטירתה ו- 20% נוספים ציוותה הדודה לאחיינית אחרת מהמשפחה.

מיד לאחר פטירת הדודה, הופתעה הלקוחה לקבל מאותה האחייינית הודעה על הגשת בקשה לצו קיום צוואה לרשם הירושה.
כאשר ראתה את תוכן הצוואה שצורפה חשכו עיניה.
מדובר היה בצוואה מוקדמת יותר שנערכה שנה וחצי לפני מועד עריכת הצוואה שבה מחזיקה הלקוחה.
בצוואה המוקדמת האחיינית קיבלה 50% מהעיזבון ו- 50% נוספים קיבלה אימה של האחיינית (אחותו של המנוח).

עתה התברר שהמנוחה החליטה מסיבותיה האישיות, לאחר שנה וחצי, להכין צוואה חדשה ולשנות את הוראותיה מן הקצה אל הקצה.
לשמחתה של הלקוחה, הצוואה המטיבה עימה גם נושאת תאריך מאוחר יותר וגם מתברר שעורכי הדין שערכו את הצוואה דרשו להציג בפניהם אישור רפואי שקובע שהדודה צלולה וכשירה לערוך צוואה חדשה.

על אף הנתונים המעודדים, אין מנוס מלהכין התנגדות מסודרת ומקצועית שתפרוס בפני בית המשפט את המצב לאשורו, תדרוש לדחות את בקשת צו הקיום של הצוואה המוקדמת ולכבד את הצוואה המאוחרת.

דוגמה נוספת להגשת התנגדות לצוואה שעו"ד דרור הראל הגיש

למשרדנו פנתה לקוחה וסיפרה שאמה נפטרה לאחרונה בבית האבות שבו שהתה בשנים האחרונות.
האם אומנם נפטרה כשדעתה צלולה אך אחותה של הלקוחה הרבתה בחודשים האחרונים לחייה של האם, (כשהיה ברור שהסוף קרב ובא) לבקר את האם ולדרוש ממנה לצוות את מלוא הירושה רק לה.
בתחילה האם התנגדה אך האחות העקשנית מיררה את חייה חזרה לביקורים תכופים והכבידה עליה באמצעות לחץ נפשי שתעשה כמבוקשה. האם נחלשה וכל מבוקשה היה שקט נפשי מן הבת הסוררת ולכן כאשר הבת הגיעה עם שתי חברותיה כדי שישמשו עדות, ודרשה לחתום על מסמך שנחזה להיות כביכול צוואת האם, האם חתמה על צוואה בכתב ידה.

האם הסתירה זאת מן הלקוחה (ביתה) בכדי לא להתמודד עם הכעס והתסכול מצדה.
ואולם עתה, מבירור ראשוני, עלה שהאם שיתפה את העבודת הסוציאלית של בית האבות בנסיבות הקשות של חתימת הצוואה ובהעדר כוחה להתנגד לקשיים שבתה הערימה עליה.

ייעצנו משפטית ללקוחה כי ניתן להגיש התנגדות בעילה של השפעה בלתי הוגנת על האם ולעתור לבטל את הצוואה.
ככל שבית המשפט אכן יפסוק כך לבסוף, הרי שהעיזבון יתחלק ליורשים בדין, קרי לשתי האחיות שווה בשווה, לפי הוראות חוק הירושה וכך נמנע את הנישול הפסול שתכננה האחות של הלקוחה.

לקבלת ייעוץ ראשוני בנושא התנגדות לצוואה, צרו קשר עם עו"ד דרור הראל בטל': 08-6384080

מלא את הטלפון ויחזרו אליך בהקדם !

טופס פרטים ראשונים לפתיחת חברה

לצורך רישום חברה בע"מ חדשה, חובה להגיש לרשם החברות 4 שמות בסדר עדיפות יורד, לדוגמא:

ביזנס בע"מ

ביזנס גלובל בע"מ 

ביזנס גלובל 2021 בע"מ

ב.ע.ה. ביזנס גלובל 2021 בע"מ

Call Now Button דילוג לתוכן